صنعتصنعت، معدن، تجارتمعدن

پیش‌بینی رکورد تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در سال ۹۸

جعفر سرقینی افزود: ایران با تولید ۲۵ میلیون تن فولاد در سال گذشته توانست دو کشور را پشت سر بگذارد به‌طوری که امروز در تولید فولاد رتبه دهم جهانی را دارد. وی همچنین اظهارکرد: کشور رتبه تک رقمی تولید فولاد را با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حداکثر تا دو سال آینده تجربه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با رادیو اقتصاد  گفت: به‌طورکلی در چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور ۵۵ میلیون تن ظرفیت برای فولاد منظور شده است یعنی در سال ۱۴۰۴ باید به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در ایران رسید.

وی در ادامه افزود: برنامه مزبور در سر لوحه کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت و از سال ۱۳۹۲ به شدت این موضوع تعقیب شد به گونه‌ای که ظرفیت ۱۸ میلیون تنی تولید فولاد کشور در شش سال قبل با راه‌اندازی طرح‌های مختلف امروز به ۳۵ میلیون تن در سال رسیده است.

همچنین بخوانید

سرقینی تصریح کرد: طرح‌های بسیاری طی این شش سال در کشور راه افتاد و امروز ۳۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور وجود دارد.

وی گفت: مصرف فولاد با توجه به رکود ساخت‌وساز در داخل طی چند سال گذشته به حداقل رسیده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مصرف فولاد هم اکنون در کشور ۱۴ تا ۱۵ میلیون تن بیشتر نیست معنی حرف اینکه اگر ۳۰ میلیون تن فولاد در ایران تولید شود باید ۱۵ میلیون تن روی ریل صادرات قرار گیرد در حالی که سال گذشته ۸،۵ میلیون تن فولاد از مملکت صادر شده است.

وی در ادامه یادآور شد: چالش اصلی صنعت فولاد ایران در شرایط حاضر پیدا کردن بازارهای صادراتی است که باید در این مسیر تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا