بانک و بیمهبیمهمعدن

صدور ۴۳۳ میلیارد تومان بیمه نامه معدنی

رئیس صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از صدور نزدیک به ۴۳۳ میلیارد تومان بیمه نامه اکتشاف، استخراج و فرآوری مرتبط با فعالیت های معدنی طی سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرید دهقانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه همگان یک رشد و جهش قابل توجهی در اعطای خدمات به بخش خصوصی طی سال ۹۷ در صندوق شاهد بودند.

وی همچنین اظهارداشت: جدا از این بیمه نامه های اکتشافی که تاکنون صادر شده و همینطور بیمه نامه های مورد صدور در بخش استخراج و فرآوری تا ابتدای سال ۱۳۹۷ افزون بر ۶۷۵ میلیارد تومان بوده است.

همچنین بخوانید

رئیس صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: صندوق مزبور یک صندوق حاکمیتی برای حمایت از بخش معدن به خصوص معادن کوچک مقیاس خصوصی در حلقه های مختلف زنجیره ارزش از استخراج، اکتشاف و فرآوری ایجاد شده است.

وی افزود: این حمایت ها در قالب پوشش ریسک اکتشاف، پوشش ناشی از افزایش یا کاهش قیمت مواد معدنی در بازارهای جهانی و اعلام حمایت از نحوه تامین مالی برای بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری صورت می گیرد.

دهقانی بیان داشت: صندوق مزبور بویژه در حمایت از بخش استخراج و فرآوری برای تسهیل دسترسی معدنکاران به منابع مالی ضمانت نامه و بیمه های اعتباری اعطا می کند.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: بطورکلی حمایت های صندوق فقط از بخش خصوصی است یعنی این صندوق یک صندوق حاکمیتی که فقط برای معدنکاران و فرآوری کنندگان بخش خصوصی ایجاد شده و به خصولتی ها و دولتی ها هیچ گونه خدماتی ارائه نمی دهد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا