صنعت، معدن، تجارت

جزئیات تخفیف مالیاتی اصناف/صنوف تا ٣١ خرداد اظهارنامه بدهند

نایب رئیس اتاق اصناف با اشاره به جزئیات توافقات مالیاتی اصناف با سازمان امور مالیاتی گفت:تمام صنوفی که مالیات قطعی آنها ١ تا ٢.۵میلیون تومان است،هیچگونه افزایشی در پرداخت مالیات خود ندارند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجتبی صفایی امروز دوشنبه ٢٧ خرداد٩٧ در نشست خبری خود با خبرنگاران از توافقات اتاق اصناف ایران با سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: آن دسته از صنوفی که مالیات قطعی آنها ١ تا ٢.۵ میلیون تومان است، هیچگونه افزایشی در نرخ مالیات ندارند؛ تعداد این گروه بیش از ۵۴٢ مؤدی مالیاتی است که ٣۶ درصد کل مؤدیان مالیاتی صنفی کشور را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: آن دسته از واحدهای صنفی که میزان مالیات آنها ٢.۵ تا ۵ میلیون تومان است باید اظهارنامه ارائه داده و آن گروهی که مالیات قطعی آنها از ۵ تا ١٠ میلیون تومان است با ٩ درصد افزایش مواجه هستند.

به گفته صفایی، آن دسته از صنوفی که مالیات قطعی آنها بیش از ۱۰ میلیون تومان است، ١۵ درصد افزایش مالیات خواهند داشت که تعداد آنها ١.۵ درصد مؤدیان صنفی است. البته همه مؤدیان باید تا ٣١ خرداد نسبت به پرداخت و تعیین تکلیف پرونده‌های مالیاتی خود اقدام نمایند.

صفایی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرداخت تسهیلات بلاعوض به واحدهای صنفی آسیب دیده از سیل گفت: هنوز هیچ وام بلاعوضی به واحدهای سیل زده پرداخت نشده است. اما وام کم بهره مصوب شده است و پرداخت می‌شود.

ادامه دارد…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا