صنعت، معدن، تجارتمعدن

اجرای ۳ میلیارد دلار طرح معدنی در سال جاری/بدعهدی کره‌ای‌ها را با توان داخل جبران کردیم

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از اجرای ۳ میلیارد دلار طرح معدنی و صنایع معدنی با اشتغالزایی ۶ هزار نفری در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، خداداد غریب‌پور در ششمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی اظهار داشت: اگر شرکت‌ها همراه با وارد کردن تجهیزات به کشور، ملزم به وارد کردن دانش فنی هم بودند در حال حاضر ظرفیت بیشتری دربخش صنعت داشتیم که این مسأله  نوعی بهره‌وری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته در وزارت صنعت بحث‌هایی در مورد توسعه اکتشاف ظرفیت‌های معدنی مطرح شد و تاکید کردیم که از ظرفیت کنسرسیوم‌های موجود در اکتشاف معادن استفاده بیشتری شود که این مسأله می‌تواند بهره‌وری بخش معدن را افزایش دهد.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی تاکید کرد:‌در شرایط تحریم، توسعه منابع انسانی یکی از رویکردهای بهره‌وری محسوب می‌شود که باید به این مسأله در برنامه‌ریزی‌ها توجه ویژه شود.

* بدعهدی کره‌ای‌ها در ساخت تجهیزات را با توان داخل جبران کردیم

غریب‌پور در ادامه با بیان اینکه قرار بود یک شرکت کره‌ای در صنعت پتروشیمی با یکی از شرکت‌های ایرانی همکاری کند و یک دستگاه به طرف ایرانی تحویل دهد، گفت: این اتفاق به دلیل تحریم‌های آمریکا عملی نشد ولی توانستیم با اعتماد به ظرفیت داخل کار دستگاه را در داخل انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به تحقیقات بها داده شود تا شاهد رشد سازمان‌ها باشیم، گفت: دانشگاه‌های کشور را بر اساس ظرفیت‌های معدنی استان‌ها به ۱۰ منطقه تقسیم‌بندی کرده‌ایم تا از این ظرفیت در بخش معادن و صنایع معدنی استفاده شود.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با بیان اینکه در بخش معدن باید به بهره‌وری در مراحل مختلف توجه شود، گفت: با ارتقاء بهره‌وری در پایه آموزش، حوادث معدنی کاهش می‌یابد.

به گفته غریب‌پور سوار شدن بر تکنولوژی یکی از شاخص‌های بهر‌ه‌وری است و سازمان توسعه معادن تلاش می‌کند با افزایش سطح دانش فنی معادن بهره‌وری این بخش را بالا ببرد.

به گفته وی افزایش بهره وری معادن نیازمند رشد ضریب استحصال مواد معدنی است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا