خودروصنعت، معدن، تجارت

۸۵۰ جلسه دولت و مجلس برای قیمت خودرو

یک کارشناس حوزه اقتصاد و صنعت خودرو گفت: سال گذشته با توجه به بررسی های صورت گرفته ۷۰۰ تا ۸۵۰ جلسه بین دولت و مجلس در کمیسیون های مختلف در مورد قیمت خودرو برگزارشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امیرحسین عسکریان در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: هرچه تعداد این جلسات بیشتر متاسفانه افزایش قیمت خودرو در بازار هم بیشتر شده است.

وی همچنین اظهارداشت: این جلسات نه تنها منجر به ساماندهی بازارخودرو نشد بلکه شرایط را حتی حادتر کرد چرا که جلسات بین دولت و مجلس بدون خروجی مشخصی بود.

همچنین بخوانید

این کارشناس حوزه خودرو گفت: جدا از این اصرار خودروسازان مبنی بر اینکه محصولات را با قیمت حاشیه بازار عرضه کنند به شرایط بد بازار خودرو افزود و وضعیت را بدتر کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به شعار تولید و تعمیق ساخت داخل درصنعت خودرو افزود: متاسفانه به رغم تمامی حرف و حدیث ها تاکنون اتفاق خاصی در بحث بهبود داخلی سازی خودرو در کشور نیفتاده است.

عسکریان اظهارداشت: شعار تعمیق ساخت داخل، بهبود داخلی سازی و حتی دستور برگزاری نمایشگاه برای بهبود داخلی سازی در صنعت خودرو صادر می شود اما به هیچ وجه حاضر به این نیستند که دست از سیاست گذاری اشتباه بردارند.

وی گفت: برای مثال تعرفه های به اصطلاح قیفی واردات قطعات در کشور چیزی که بارها مورد انتقاد کارشناسان خورو و حتی مدیران سابق صنعت خودرو بوده چرا که صنعت خودرو را تنها به سمت مونتاژکاری سوق می دهد و روز به روز وضع مونتاژکاران را بهتر می کنند.

این کارشناس حوزه اقتصاد و صنعت خودرو افزود: خودرو سازانی که به سمت بهبود داخلی سازی رفته اند با بررسی ارزش سهام آنان به وضوح خواهید دید ارزش سهام پائین تری دارند این یعنی رویکرد کشور در چند دهه اخیر رویکرد حمایت از مونتاژکاری بوده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا