امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۰ هزار هکتار آبیاری نوین وطرح های گلخانه ای درقزوین اجرایی میشود

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال ضمن افتتاح پروژه های مهم گلخانه ای و سایبانی حدود ۱۰ هزار هکتار آبیاری نوین کشاورزی در استان اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فاطمه خمسه عصر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی جهاد کشاورزی که با حضور مرادعلی اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین مسئولان استانی در روستای آجربند از توابع بخش مرکزی قزوین برگزار شد اظهار داشت: قزوین از استان های مطرح در بخش کشاورزی است و با داشتن بیش از ۴۸۹ هزار هکتار مزارع و باغات بیش از چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را تأمین می‌کند.

وی اضافه کرد: در کنار صادرات محصولات کشاورزی در حال حاضر در ردیف ده استان برتر تولید محصولات باغی کشور هستیم و در تولید دام و طیور هم جایگاه شاخصی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در تولید تخم مرغ و جوجه یک روزه سهم بسزایی در کشور داریم و امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با افتتاح ۷۴ پروژه که تعداد ۵۶ پروژه در بخش دام و طیور است گام مهمی در توسعه این بخش برداشته می‌شود.

خمسه تصریح کرد: در سال‌های اخیر استان قزوین در شاخص‌های حوزه کشاورزی رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر در تولید غلات، در ردیف ۵ استان برتر کشور هستیم.

وی بیان کرد: در جذب تسهیلات ارزان قیمت در حوزه اشتغال روستایی سهم استان حدود ۴۶ میلیارد تومان بود که ۸۰ درصد آن در بخش کشاورزی هزینه شد.

خمسه تصریح کرد: در تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی همه ۱۱ میلیارد تومان سهم استان جذب صد در صدی شد و در این زمینه موفق عمل کردیم.

اجرای پروژه های مهم گلخانه ای و سایبانی و ۱۰ هزار هکتار آبیاری نوین

وی اظهار داشت: سال ۹۸ سال افتتاح پروژه‌های گلخانه‌ای و سایبانی در استان قزوین خواهد بود و در این زمینه اقدامات ارزشمندی به ثمر خواهد نشست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در حوزه توسعه آبیاری نوین بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه سالانه ۳ هزار هکتار از ارضای استان باید تحت پوشش سامانه آبیاری نوین قرار گیرد که تا سال گذشته بیش از ۶۸۰۰ هکتار از اراضی و باغات به ایمن سیستم مجهز شده‌اند.

وی اضافه کرد: سهم اعتبارات ردیف دشت قزوین برای انتقال آب هزینه شده و تاکنون ۷۰ کیلومتر لوله گدازی پایاب انجام شده و روستائیانی که طرح تجمیع در آبیاری نوین ارائه کنتد و چاه آب هم داشته باشند می‌توانند از تسهیلات دولتی استفاده کنند.

خمسه بیان کرد :۷۰ درصد اراضی سیفی جات استان قزوین تحت پوشش آبیاری نوین است و امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم در سال جاری ۱۰ هزار هکتار از اراضی و باغات استان را زیر پوشش آبیاری مدرن قرار دهیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا