صنعت، معدن، تجارت

دولت مطالبه‌گری بخش‌خصوصی را بی‌پاسخ گذاشت/ گوش شنوا وجود نداشت

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن ایران با بیان اینکه در دوره قبلی فعالیت اتاق،مطالبه گری صورت گرفت ولی گوش شنوا وجود نداشت، گفت: برخی تصمیمات دولتی بدون مطالعه و بررسی کارشناسی صورت می گیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، غلامحسین شافعی امروز سه شنبه ۲۸ خرداد ۹۸ در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پاسخ به انتقادات فعالان اقتصادی مبنی بر کاهش سطح مطالبه گری اتاق‌های بازرگانی از دولت گفت: ما مطالبه گری می‌کنیم ولی گوش شنوا در این رابطه وجود ندارد و متأسفانه برخی تصمیمات دولتی بدون مطالعه و بررسی کارشناسی اتخاذ می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: بارها فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات را در قالب نامه نگاری و شیوه‌های مختلف به گوش دولت رساندند اما گوش شنوایی برای آن وجود نداشته و باز هم دولت راه خود را رفته است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم در دوره جدید فعالیت اتاق‌های بازرگانی این موضوع را پیگیری نمائیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید دیدگاه توده مردم را از اتاق‌های بازرگانی تغییر داد، گفت: بسیاری از مردم شناخت دقیقی نسبت به اتاق بازرگانی ندارند و تصورشان این است که عده‌ای آدم بی درد و پولدار که از مردم و جامعه فاصله گرفته‌اند، در اتاق‌های بازرگانی مستقر هستند در حالی که این نوع نگاه اشتباه است و اتاق در معرفی خود به جامعه موفق نبوده است.

وی افزود: اگرچه در انجام مسئولیت‌های اجتماعی به کمال نرسیده‌ایم ولی به آن توجه کرده و تلاش نموده‌ایم تا سطح رفاه را در برخی مناطق محروم افزایش دهیم.

به گفته شافعی تحریم‌ها تیرهایی را از مقابل به سمت فعالان اقتصادی پرتاب می‌کنند که به هر حال ما برای آن برخی تجهیزات را در نظر گرفته‌ایم اما برخی تیرها از پشت و از سمت نیروهای داخلی به فعالان اقتصادی اصابت می‌کند که نمی‌توانیم درد ناشی از آن را تحمل و برای آن تدبیر کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: ما اپوزوسیون دولت نیستیم ولی موارد مرتبط با فضای کسب و کار را به دولت گوشزد خواهیم کرد و این در شرایطی است که تولید ما علی رغم همه شعارهایی که طی سالهای گذشته داده شده بسیار کوچک شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا