صنعت، معدن، تجارت

تخلیه کشتی ۳۳هزارتنی شکرخام در بندرامام/ چند کشتی دیگر در راه است

یک مقام مسئول در استان خوزستان از پهلوگیری کشتی ۳۳ هزار تنی حامل شکر کوبا در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، خدارحم امیری زاده، مدیرکل غله خوزستان اظهار داشت: محموله این کشتی در حال تخلیه و انتقال به واحدهای نیشکری خوزستان برای تصفیه آن است.

وی گفت: چند کشتی دیگر حامل شکر از کشورهای برزیل، کوبا و هندوستان در حال رسیدن به بندر امام خمینی (ره) هستند.

به گفته امیری زاده از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۰۰ هزار تن شکر خام از بندر امام وارد کشور شده و به کارخانه‌های تصفیه شکر کشور انتقال یافته اند.

مدیرکل غله خوزستان از برنامه شرکت بازرگانی دولتی ایران برای واردات ۱.۲ میلیون تن شکر از بندر امام خمینی (ره) تا پایان سال جاری خبر داد.

امیری زاده با اشاره به کاهش شدید تولید شکر در خوزستان که تا پیش از بروز سیلاب فروردین ماه امسال، حدود ۴۰ درصد شکر کشور را تولید می‌کرد افزود: برای واردات شکر خام از بندر امام خمینی (ره) هیچ مشکل بازدارنده‌ای وجود ندارد. حدود ۲.۴ میلیون تن کالاهای اساسی در این بندر در حال تخلیه است.

خاطرنشان می‌شود؛ بندر امام خمینی (ره)، هاب واردات کالاهای اساسی و فله‌ای به کشور است. این بندر که ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی وغیرنفتی را دارد دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا