خودروصنعت، معدن، تجارت

تغییر درطرح ساماندهی بازار خودرو فاحش بود

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: مدنظر طرح اولیه «ساماندهی بازار خودرو» حفظ منافع مردم بود که متاسفانه تغییرات بسیار فاحشی به خود دید و در نهایت تبدیل به طرح «ساماندهی صنعت خودرو» شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خودرومهدی دادفر در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: این طرح با توجه به فضای انحصار مطلقی که وجود دارد و اتفاقاتی که برای صنعت خودروی کشور حادث می شود به قولی مطلوب نیست اما مقبول و حرکتی رو به جلوست.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه وقتی واردات خودرو انجام نمی شود کجای این طرح مقبول است، اظهارداشت: این یک تلاش بی نتیجه است یعنی نمایندگان زمانی آمدند یکسری قوانینی را مورد بررسی قراردادند که اصل موضوع خود زیر سئوال است و به هیچ وجه وجود خارجی ندارد بنابراین اول باید اصل باشد تا فرع!

همچنین بخوانید

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: بدون شک نمایندگان مجلس وقتی زیادی برای موضوع گذاشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد اما این تلاش ها حاصلی برای مردم نخواهد داشت.

وی افزود: ای کاهش این طرح به همان حالت اولیه خود می آمد ولو اگر امروز واردات ممنوع است در آینده خیلی کمک می کردو همینطور برای ساماندهی صنعت خودرو بر اساس اسناد بالادستی نسخه و طرح مجزا دیگری تدوین می شد.

دادفر ادامه داد: جهت گیری کشورهای توسعه یافته به سمت اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی خود را بطور تمام و کمال برقی یا هیبریدی کنند.

وی اظهارداشت: خودروی هیبرید خودروی که از دو منبع انرژی استفاده می کند و سوخت این نوع خودروها اغلب در بین برق و بنزین است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: طبق اسناد و مدارک موجود خودروسازان داخلی ۱۲ تا ۱۳ سال اعتبارات کلانی به اسم تولید چنین خودروی دریافت کردند اما در نهایت یک موتور هیبریدی از خارج وارد و به زور در محفظه خودروی دنا جاگذاری و سپس رونمایی شد.

وی افزود: تکنولوژی هیبرید هایتک است و باید پذیرفت نه اینکه دنبال ساخت و تولید آن نرفت بلکه مراکز تحقیقاتی و شرکت های خودرو ساز باید این کار را انجام دهند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا