امور زیربناییراه و ساختمان

کاهش شدید سودآوری شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا»

هواپیمایی‌های مختلف اروپایی هم اکنون با بحران افزایش قیمت سوخت مواجه هستند که زمین‌گیر شدن تعدادی از هواپیماهای بوئینگ نیز مزید بر علت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از آر‌تی‌ای، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا پس از اعلام کاهش سود آوری خود در سال جاری میلاد، به صنعت هوایی اروپا شوک وارد کرد. این شرکت اعلام کرده است که قیمت‌های کمتر و سوخت گران‌تر باعث شده است که سودآوری کمتری نسبت به گذشته داشته باشد.

این مساله در حالی اعلام شده است که «رایان ایر» پیش از این به عنوان شرکت همکار لوفت‌هانزا اخبار ناامید کننده‌ای از درآمد خود اعلام کرده بود.

«ایر فرانس» نیز اعلام کرده است که در ماه گذشته با کاهش شدید درآمد همراه بوده است. بر اساس این گزارش، لوفت‌هانزا سود دو میلیارد تا دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری را پیش‌بینی کرده بود که هم اکنون این رقم به دو میلیارد یورو رسیده است.

شرکت‌های هواپیمایی اروپایی در رقابت شدیدی بین یکدیگر برای جلب مشتری بیشتر هستند این در حالی است که برخی از این شرکت‌ها تعداد صندلی را کاهش داده‌اند تا مسافران راحتی بیشتری داشته باشند در حالی که این قضیه نیز به کاهش درآمد هایشان نیز منجر شده است.

تعدادی از ایرلاین‌های کوچک‌تر در دو سال اخیر ورشکسته شده‌اند. کارشناسان بر این باورند که شرکت‌های هواپیمایی در نیمه دوم سال جاری به دلیل برخی مسائل در لغو پرواز هواپیماهای زمین‌گیر شده نیز با کاهش درآمد مواجه خواهند بود.

یکی از دلایل کاهش درآمد شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت سوخت بوده است. لوفت‌هانزا در سال گذشته به میزان ۵۵۰ میلیون یورو برای سوخت هزینه کرده است.

ارزش سهام این شرکت در بورس‌های اروپایی با کاهش ۱۵ یورو و ۴۰ سنتی به ازای هر سهم مواجه بوده است. یکی از مخارج عمده شرکت لوفت‌هانزا در تعمیر و نگهداری پروازهای بین اقیانوس اطلس است.

مدیرعامل شرکت رایان ایر ماه گذشته میلادی هشدار داد که در صورت فائق نیامدن به هزینه‌هایی بالای شرکت‌های هواپیمایی، بعید نیست که برخی از این شرکت‌ها با هم ادغام شوند.

همینطور ایرلاین های سوئیس و اتریش نیز با کاهش حاشیه سود مواجه شده‌اند به طوری که سود آنها از هشت درصد تا پنج و نیم درصد کاهش یافته است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا