ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برترین گوشی‌های اندروید

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بیش از ۸۰ درصد گوشی‌های هوشمند در جهان با سیستم عامل گوگل (اندروید) کار می‌کنند.

هر یک از تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند، پرچمداری دارد که نسبت به سایر رقبای خود، دارای نقاط قوت و ضعف است و در گزارش گاردین، گوشی‌های هوشمند رتبه‌بندی شده است.

هوآوی P9، با قیمت ۴۹۹ یورو

هوآوی P9 آخرین تولیدکننده چینی گوشی‌های هوشمند پیشرفته و بهترین نماینده آن در کشورهای دیگر است. با بدنه‌ای نرم و فلزی، صفحه تمام شیشه‌ای و احساسی خوشایند در دست، هوآوی P9 دستگاهی لوکس به شمار می‌رود. صفحه ۵.۲ اینچی (۱۳.۲ سانتی‌متری) full HD آن مناسب است و قاب باریک آن را برای در دست نگه داشتن آسان می‌سازد.

این گوشی همچنین دو دوربین خوب –یکی سیاه سفید و دیگری رنگی-، اسکنر اثر انگشت بسیار سریع در پشت و همچنین باتری خوبی دارد که بیشتر از یک روز دوام می‌آورد. تنها نقطه ضعف آن نرم‌افزار است، یک نسخه اصلاح‌شده از اندروید ۶.۰ مارشمالو، که نه خیلی وحشتناک است  و نه به آن خوبی است که باید باشد.

سامسونگ گلکسی S7 Edge، با قیمت ۶۳۹ یورو

سامسونگ با گلکسی S7 Edge درست به هدف زده است. این گوشی یک صفحه ۵.۵ اینچی (۱۴ سانتی متری) quad HD با لبه‌هایی خمیده و قابی کوچک دارد که آن را با صفحه بزرگ نسبتا باریک و قابل حمل‌تر از فبلت‌ها می‌سازد. گوشی سامسونگ گلکسی S7 Edge دو روز عمر باتری و قابلیت شارژ بی‌سیم دارد و در برابر آب مقاوم است.

این گوشی همچنین دارای حافظه قابل ارتقا، دوربین عالی و اسکنر اثر انگشت فوقالعاده است. گوشی‌های سامسونگ گران هستند، اما این مدل مسلما در حال حاضر بهترین گوشی هوشمند موجود است و اگر شما کمی در مغازه‌ها جست‌وجو کنید، می‌توانید آن را با قیمتی کمتر از آنچه که گفته میشود بخرید.

اچ‌تی‌سی ۱۰، با قیمت ۵۷۰ یورو

آخرین گوشی هوشمند تمام فلز اچ‌تی‌سی اگر خیره کننده نباشد، عالیی است. این گوشی یک صفحه ۵.۲ اینچی (۱۳.۲ سانتی متری) quad HD، پردازنده سریع، حافظه زیاد و قابل ارتقا دارد. این گوشی همچنین اسکنر اثر انگشت سریع زیر دکمه خانه و دوربینی دارد که بهترین است.

اندروید ۶.۰ مارشمالو سفارشی اچ‌تی‌سی به خوبی بهینه‌سازی شده و باتری آن در حدود یک روز و نصفی دوام می‌آورد. طراحی آن کمی کسل‌کننده است و در رنگ مشکی بهتر به نظر می‌رسد، اما در هر صورت اچ‌تی‌سی ۱۰ گوشی فوق‌العاده‌ای است.

ال‌جی G5، با قیمت ۵۰۰ یورو

ال‌جی G5 کمی متفاوت است. بدنه فلزی، صفحه ۵.۳ اینچی (۱۳.۵ سانتی متری) quad HD، پردازنده سریع و حافظه قابل ارتقا دارد و با نسخه اصلاح‌شده اندروید ۶.۰ مارشمالو کار می‌کند. انتهای G5 قابل جابه‌جایی است و پورتی قابل گسترش دارد که آن را یک گوشی ماژولار (با بدنه قابل تعویض) می‌کند.

این گوشی آخرین دستگاه اندروید پیشرفته است که می‌توان باتری آن را تعویض کرد، دارای دو دوربین در پشت شامل یک لنز با زاویه گسترده است که عکس‌برداری گروهی و از مناظر گسسترده را آسان‌تر می‌سازد. لمس و کیفیت  ساخت آن به خوبی سایر گوشی‌ها نیست و اینکه آیا هرکسی گوشی‌های ماژولار را خواهد خرید بعدا مشخص می‌شود، اما G5 یک گوشی با قدرت کاربری بالا و  متفاوت از بقیه است.

گوگل نکسوس ۵X، با قیمت ۲۹۹ یورو

نکسوس ۵X، یک گوشی هوشمند با صفحه ۵.۲ اینچ (۱۳.۲ سانتی متر) با مشارکت ال‌جی و گوگل ساخته شده و پرچمداری با قیمت به‌صرفه است. از آنجایی که نکسوس دستگاهی متعلق به گوگل است، آپدیت‌های اندرویدی خود را ماه‌ها قبل از هر دستگاه دیگری دریافت می‌کند، همچنین بهترین اسکنر اثر انگشت گوگل در پشت و دوربینی عالی دارد.

این گوشی سبک است، ساختار محکمی دارد و باتری آن یک روز دوام می‌آورد. ۵X ظرفیت قابل ارتقا ندارد، بنابراین بهتر است نسخه ۳۲ گیگابایتی آن را خریداری کنید.

گوگل نکسوس ۶P، با قیمت ۴۴۹ یورو

نکسوس ۶P، یک فبلت ۵.۷ اینچی (۱۷.۸ سانتری متری) با صفحه محکم تمام‌فلزی است. مانند نکسوس ۵X، از اندروید اصلاح‌نشده استفاده می‌کند، سرعت بالا، دوربین عالی و اسکنر اثر انگشت فوق‌العاده دارد.

باتری این گوشی تقریبا دو روز دوام می‌آورد و اگر بگردید می‌توانید آن را با حافظه ۳۲ گیگابایتی به قیمت ۴۰۰ یورو نیز بیابید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا