بین الملل

ترامپ کمک به آمریکای مرکزی را به علت مهاجرت‌ها کاهش داد

دولت دونالد ترامپ، صدها هزار دلار از کمک‌های نقدی به السالوادور، گواتمالا و هندوراس را کاهش داد. این اقدام پس از انتقاد ترامپ از این کشورها به علت ارسال مهاجران غیرقانونی، صورت گرفت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دولت دونالد ترامپ، صدها هزار دلار از کمک‌های نقدی به السالوادور، گواتمالا و هندوراس را کاهش داد. این اقدام پس از آن انجام شد که ترامپ به شدت از این کشورها به علت ارسال مهاجران غیرقانونی به مرزهای ایالت متحده و مکزیک، انتقاد کرد.

این برنامه ترامپ احتمالاً با مخالفت‌های سختی در کنگره روبرو خواهد شد.

برخی از قانون‌گذاران که شامل هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه ترامپ هم می‌باشند، از تکرار پایبند نبودن دولت ترامپ به لوایح بودجه تصویب شده توسط کنگره، ناراضی هستند. این درحالی است که برخی از این قوانین با امضای خود ترامپ به قانون تبدیل شده‌اند.

سناتور دموکرات، باب منندز، در توئیتر خود گفت: همان‌طور که می‌ترسیدیم کج‌خلقی رئیس‌جمهور باعث خواهد شد توانایی آمریکا برای کمک واقعی به حل چالش‌های مردم این کشورها، که دلیل فرار آنها به ایلات متحده می‌باشد، کاهش یابد.

دولت به کنگره خبر داده است که ۳۷۰ میلیون دلار از بسته کمک به آمریکای مرکزی را که برای سال ۲۰۱۸ تصویب شده بود، در جای دیگری هزینه خواهد کرد و ۱۸۰ میلیون دلار از بسته کمک تصویب شده برای سال ۲۰۱۷ را هم تعلیق خواهد کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا