بانکبانک و بیمه

کسب رتبه ۲۲ توسط پست بانک ایران درتحقق خدمات دولت الکترونیک

بر اساس پنجمین گزارش ارزیابی خدمات الکترونیکی سازمان‌های کشور که از سوی سازمان فناوری اطلاعات منتشر شده است پست بانک ایران با کسب ۸۰ امتیاز رتبه ۲۲ تحقق خدمات دولت الکترونیک را کسب نموده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی پست بانک ایران، سازمان فناوری اطلاعات و دبیرخانه اجرائی شورای فناوری اطلاعات کشور، گزارش پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور را منتشر کردند که در این گزارش پست بانک ایران توانسته است در رتبه ۲۲ سازمان‌های کشور قرار گیرد.
بنابراین گزارش: پست بانک ایران در زمینه ارائه خدمات نظام پرداخت و دریافت بر اساس آخرین خدمات معرفی شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ریالی و ارزی توانسته است امتیاز ۸۲.۱۸ را کسب کند و درخصوص ارائه خدمات تسهیلات و تعهدات بانکی نیز بر اساس آخرین خدمات معرفی شده از سوی بانک مرکزی به صورت ریالی و ارزی امتیاز ۷۹.۱۲ و در بخش ارائه تمامی خدمات بانکی ریالی و ارزی مصوب بانک مرکزی در باجه‌های شهری و روستائی نیز امتیاز ۸۳.۱۸ را به خود اختصاص داده است.
این گزارش می افزاید: پست بانک ایران با توجه به اینکه بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه این وزارت خانه می‌باشد در ارزیابی‌ها امتیاز ۷۸.۲۳ را کسب کرده است. این درحالی است که پست بانک ایران درخصوص عاملیت فروش و ارائه محصولات و خدمات اشخاص حقوقی به روستائیان ۷۴.۳۵ درصد از هدف را محقق کرده است.

همچینن پست بانک ایران در زمینه مراحل ارزیابی و مدل بلوغ خدمات الکترونیکی در پنجمین ارزیابی دستگاه‌ها درحوزه دولت الکترونیک در بخش‌های حضور در وب ۶۹.۳۹، تعاملی ۸۶.۷۵، تراکنشی۹۳.۷۴، یکپارچگی ۸۹.۲۷ و مشارکتی ۳۶.۵ درصد از اهداف را محقق کرده و برهمین اساس با امتیاز کل ۷۹.۴۱ در جایگاه بیست‌و‌دوم پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها قرار گرفته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا