انرژیصوت

عملکرد خوب اوپک در توافق کاهش تولید نفت

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: توافق کاهش تولید نفت از سوی اوپکی ها خوب رعایت شده ولی متاسفانه در قسمت غیر اوپکی ها خیلی مطلوب نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمد علی خطیبی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: واقع کلمه اینکه در نشست آتی اوپک باید روی این مسئله بحث و گفتگو شود کشورهای که به اوپک قول همکاری داده اند چراهمکاری لازم را ندارند.

وی اظهارداشت: احتمال دارد در اجلاس پیشرو با توجه به شرایط خاص بازار برای نیمه دوم سال توافق کاهش تولید تمدید شود.

همچنین بخوانید

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: بطورکلی در اجلاس پیشرو باید تاکید شود روسیه و دیگر کشورهای غیر اوپکی در راستای اجرای صحیح این توافق همکاری بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اگر توافق لغو شود قیمت نفت در بازارهای جهانی بر مدارکاهشی قرار می گیرد و بدون شک همه متضرر می شوند.

خطیبی اظهارداشت: اگر توافق تمدید و همینطور بهتر از نیمه نخست سال اجرا شود به یقین روزهای بهتری در انتظار بازار نفت خواهد بود.

وی همچنین در خصوص تاریخ برگزاری اجلاس اوپک نیز به رادیو اقتصاد گفت: وقتی یک تاریخی برای اجلاس مهمی مانند اوپک تعیین می کنند طبق معمول اطراف و جوانب کار را به خوبی می سنجند.

نماینده سابق ایران در اوپک افزود: هیچ کشوری با تاریخ تعیین شده برگزاری اجلاس اوپک مشکلی ندارد فقط روسیه می خواهد این تاریخ را یک هفته به عقب بیندازد.

وی در ادامه یادآورشد: بحث زمان برگزاری اجلاس خیلی اهمیت ندارد به هر حال با کمی بالا و پائین تشکیل می شود ولی آنچه در این بین خیلی مهم و حائز اهمیت به نظر می رسد «بحث مدیریت بازار نفت» است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا