انرژی

افزایش ۳۰ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در پساتحریم

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: میزان صادرات محصولات پتروشیمی کشور از نظر وزنی پس از رفع تحریم ها حدود ۳۰ تا ۳۷ درصد افزایش یافته اما از نظر ارزش رشد زیادی نکرده است که دلیل آن به کاهش قیمت نفت و به تبع آن افت نرخ محصولات پتروشیمی بازمی گردد.

«مهدی شریفی نیک نفس» درباره وضعیت صادرات محصولات پتروشیمی و تقاضا برای این محصولات در بازارهای جهان، افزود: برای افزایش محصولات تولیدی پتروشیمی ایران در بازارهای جهانی، تقاضا وجود دارد اما افزایش صادرات به افزایش میزان تولید بستگی دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی درباره راه اندازی دفاتر جدید نمایندگی پتروشیمی در اروپا نیز گفت: افزایش دفاتر فروش به بالارفتن توان صادراتی بستگی دارد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه اکنون سه دفتر بازرگانی پتروشیمی در آلمان، انگلیس و سوییس فعالیت دارد، گفت: در صورت افزایش میزان صادرات به اروپا، تعداد دفاتر نمایندگی فروش نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، پارسال بیش از ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی در ایران تولید شد که ٨٠ درصد ظرفیت اسمی این صنعت را شامل می شود.

در سال گذشته ١٨ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی صادر شد که نسبت به سال ۱۳۹۳ رشد ٢٣ درصدی را نشان می دهد.

پیش بینی می شود امسال میزان تولید محصولات پتروشیمی به ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش یابد.

ایران هم اکنون از ظرفیت تولید ۶۱ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی برخوردار است و در نظر دارد تا چشم انداز سال ۱۴۰۴، آن را به ۱۶۰ میلیون تن افزایش دهد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا