امور زیربناییراه و ساختمان

جزئیات طرح خانه‌دار شدن کارکنان دولت از زبان وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی از جزئیات طرح خانه‌دار شدن کارکنان دولت خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مشارکتشان حتما تسهیل و تسریع‌کننده است به ویژه دستگاه‌های اجرایی که زمین دارند می‌توانند زمین را برای خانه‌دار شدن کارمندانشان تخصیص بدهند.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پایان جلسه هیات دولت در واکنش به طرح رئیس‌جمهور درباه خانه‌دار شدن کارکنان دولت در همان سنوات اولیه گفت: امروز تصمیمی قاطع و جدی در دولت مطرح و رئیس‌جمهور هم روی آن تاکید ویژه داشتند و آن این بود که ما بتوانیم برای مسکن اولی‌ها و جوانان و کارمندان دولت بتوانیم یک اقدام گسترده و فراگیر در سطح کشور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام بدهیم.

وی افزود: این طرح به این شکل است که کارمندان از بدو ورود در صندوق پس‌انداز مسکنی که برای آنها ایجاد می‌شود، پس‌انداز کنند و در یک زمان‌بندی مشخص منازلی که احداث می‌شود به آنها واگذار و در اقساط تعیین شده ۱۵ ساله پول مسکن‌شان را مستهلک کنند.

اسلامی با عنوان اینکه این طرح در مراحل کارشناسی تدوین شده و اکنون در فرایند بررسی و تصویب قرار دارد و باید خدمت رئیس‌جمهور گزارش این طرح را بدهیم، گفت: دستگاه‌های اجرایی مشارکتشان حتما تسهیل و تسریع‌کننده است به ویژه دستگاه‌های اجرایی که زمین دارند می‌توانند زمین را برای خانه‌دار شدن کارمندانشان تخصیص بدهند.

وی افزود: ما در هفته‌های آینده هر هفته با دستگاه‌های مرتبط رایزنی‌هایی را انجام می‌دهیم و با هر دستگاهی که آماده‌تر باشد مبادله تفاهم‌نامه را شروع می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت این است که زمین‌های خود دستگاه‌ها را برای این کار استفاده کنیم به ویژه در شهرهایی که جمعیت بیشتری دارند و نیاز  بیشتری برای مسکن وجود دارد.

ادامه دارد…

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا