بانک و بیمهطلا و ارز

خبر تازه سخنگوی دولت درباره تصمیم دولت درباره ارز

۲۰۱۹-۰۶-۲۰ ۲۲:۱۶:۱۶

خبرآنلاین

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

سخنگوی دولت در تازه‌ترین توییتر خود، درباره حذف ارز دولتی واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ربیعی، سخنگوی دولت در تازه‌ترین توییتر خود نوشت: این روزها برخی گمانه‌زنی‌های اقتصادی به التهاب بازار دامن می‌زند. »

وی عنوان کرد: «تا پایان سال ۹۸ هیچ تغییری در تصمیم دولت در رابطه با تامین کالاهای اساسی و نرخ ارز صورت نخواهد گرفت. »

سخنگوی دولت تاکید کرد: «تامین برخی از کالاها به سیاق قبل ادامه می‌یابد. »

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی نیز دیروز در واکنش به انتشار اخباری در خصوص تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: «فعلا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی برقرار است و نشنیده‌ام که حذف آن در دستور کار باشد. »

وی درباره ادعای اعضای اتاق بازرگانی درباره حذف سامانه نیما، عنوان کرد: «سامانه نیما حذف نمی‌شود، اما نرخ آن به قیمت بازار آزاد نزدیک شده است. » همتی با بیان اینکه نمی دانم که چرا مرتب این موضوع را مطرح می‌کنند، اضافه کرد: «اکنون نرخ حواله نیما با نرخ حواله بازار آزاد تفاوتی ندارد. »

وی خاطرنشان کرد: «دلیل اینکه در روزهای اخیر ارز زیادی در سامانه نیما عرضه می‌شود این است که عرضه حواله‌های ارزی در سامانه نیما برای صادرکنندگان مطلوب‌تر است. »

وی درباره راه اندازی بازار متشکل ارزی نیز گفت: بازار متشکل ارزی جزو بازارهای مهم و حساس است که حداقل‌هایی را برای شروع کار آن تعیین کرده‌ام که در حال آماده سازی است. »

همتی با بیان اینکه این بازار حتما در واقعی کردن نرخ ارز تاثیر مثبتی خواهد داشت، تصریح کرد: «برای راه اندازی این بازار، برخی اقدامات باید انجام شود، در حال ثبت نام از صرافی‌ها هستیم و مسائل مربوط به برقراری ارتباط سیستم‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات بانک‌ها با این شبکه در حال انجام است که در آینده نزدیک نهایی می‌شود. »

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا