امور زیربناییراه و ساختمان

وام مسکن مهر ۵۰ میلیون تومان می شود؟

در حالی قرار است پرونده واحدهای مسکن مهر فاقد مسئله امسال مختومه شود که خبر می‌رسد با هدف تحقق وعده دولت، احتمالا وام این طرح در برخی شهرها به ۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قرار است پروژه‌های مسکن مهر باقیمانده در کشور که تعداد آنها ۵۰۰ هزار واحد اعلام شده تا پایان امسال به اتمام برسد. طی ۷ ماه اخیر حدود ۸۰ هزار واحد  از این طرح یعنی ماهانه حدود ۱۱۴۰۰ واحد به اتمام رسیده و افتتاح شده است.

تکمیل، افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای طرح مسکن مهر در برخی مناطق کشور با کمبود منابع مالی مواجه است؛ برای حل این مشکل به خصوص در شهرهای جدید با اتکا به منابع داخلی تلاش‌هایی صورت گرفته است. اما به نظر می‌رسد این راهکار نتوانسته تمام مشکلات را حل کند،‌ چرا که گفته می‌شود وزارت راه و شهرسازی به دنبال افزایش وام مسکن مهر در برخی مناطق از ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان است.

همچنین بخوانید

با این کار احتمالا پرونده مسکن مهرهای بدون مسئله بسته خواهد شد، اما باید به این نکته توجه شود بار بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر بر دوش متقاضیان این طرح قرار می‌گیرد که عمدتا از قشر ضعیف جامعه هستند. طی ماه‌های گذشته گفته می شد قرار است وام مسکن مهر در برخی شهرهای جدید به ۴۵ میلیون تومان افزایش یابد.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا