صنعت، معدن، تجارت

زیرساخت اجرای کالابرگ الکترونیکی آماده نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید استفاده از کالابرگ الکترونیکی برای توزیع کالای اساسی به بستر مناسبی نیاز دارد که در حال حاضر این زیرساخت در کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباه تعلل دولت در توزیع کالابرگ الکترونیکی و نابسامانی بازار، گفت: بخشی از افزایش قیمت‌ها ناشی از عدم نظارت مناسب و دقیق بر بازار است، زیرا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی تخصیص داده شده اما متاسفانه این ارز به دست مصرف کنندگان واقعی نمی‌رسد و در مسیر توزیع از مسیر اصلی منحرف شده و جیب دلالان را پر می‌‌کند.

سیستم مطمئنی برای اجرایی کردن مکانیزم کالابرگ الکترونیکی در کشور وجود ندارد

همچنین بخوانید

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از کالابرگ الکترونیکی برای توزیع کالای اساسی به بستر مناسبی نیاز دارد که در حال حاضر این زیرساخت وجود ندارد این امر همانند ناتوانی دولت در حذف دهک‌های بالای  جامعه از لیست دریافت یارانه است؛ یک میلیون نفر از دهک‌های بالای جامعه از لیست دریافت یارانه حذف شدند اما پس از اعتراض، یارانه ۹۰۰ هزار نفر آنان مجدد واریز شد این موضوع نشان دهنده نبود سیستمی secure(امن و مطمئن) است.

وی درباره صحبت‌های همتی رییس کل بانک مرکزی مبنی بر آماده بودن زیرساخت اجرای کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: این ادعا همانند اجرای دولت الکترونیک در ایران است، اگرچه براساس آمار و گزارش‌ها ایران جزو کشورهای نخست در اجرای دولت الکترونیک است اما واقعیت چیز دیگری است، در حال حاضر افراد با مراجعه به ادارات ناچار هستند با پر کردن فرم‌های کاغذی امور اداری خود را انجام دهند در حالی که در دولت الکترونیک فعالیت های اداری با کاغذ انجام نمی‌شود.

فراهم کردن زیرساخت توزیع کالابرگ الکترونیک درگرو همکاری تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها است

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: فراهم کردن زیرساخت توزیع کالابرگ الکترونیک به تلاش تمامی دستگاه‌ها نیاز دارد، چراکه اطلاعات جامعی نیاز است و باید ارتباط بین دستگاهی برقرار شود تا به درستی اجرایی شود.

زرآبادی گفت: در صورتی که دستگاه‌ها ملزم می‌شدند تا در مدت زمان مشخصی زیرساخت های موردنیاز برای توزیع کالابرگ الکترونیکی را فراهم کنند این امر در کمتر از سه ماه محقق می‌شد.

زیرساخت موردنیاز برای توزیع ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی از طریق کوپن فراهم نشده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زیرساخت موردنیاز برای توزیع ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی از طریق کوپن یا کالابرگ الکترونیکی تاکنون فراهم نشده است، زیرا در برخی موارد دستگاه‌های متولی اجرای این مکانیزم نیز اطلاعات کاملی از افراد مشمول و چگونگی توزیع این اعتبارات در اختیار ندارند./

پایان پیام

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا