صنعت، معدن، تجارت

تعداد واحدهای صنفی با منطق اقتصادی سازگار نیست

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: تعداد واحدهای صنفی با منطق اقتصادی سازگار نیست.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، سعید ممبینی، امروز شنبه ۱ تیرماه ۹۸ در مراسم روز ملی اصناف گفت: اصناف توانسته اند طی سالهای گذشته همواره در اقتصاد و مسائل سیاسی نقش آفرینی کرده اند و بر این اساس در صحنه های تاریخی، بیش از ۱۱ هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم شده اند و در عین حال حضور اصناف در تمامی صحنه ها، موید تلاش برای نقش آفرینی این گروه از اقتصاد ایران است.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در سیل اخیر، ستادهای امدادرسانی در اتاق های اصناف سراسر کشور تشکیل شد تا به رفع مشکلات آسیب دیدگان سیل، در ابعاد مختلف اقدام شود. این در حالی است که تعهداتی هم برای بازسازی منازل آسیب دیده ارایه شده است که از بعد مدیریتی، نمونه ای متفاوت از چهره مشارکت اصناف با مردم است.

به گفته ممبینی، با توجه به این، معتقدیم اصناف می بایست در عرصه اقتصادی به عنوان کلید موفقیت برای توسعه اقتصادی مورد توجه برنامه ریزان و مسئولان کشوری قرار گیرند، اما اینکه از این منظر چقدر موفق بوده ایم، باید بررسی اجمالی در رابطه با وضع موجود داشته باشیم که بر این اساس، هیات رئیسه دوره هفتم اتاق اصناف که از دیماه سال قبل مسئولیت پذیرفته است، با تحریم ظالمانه غرب و تاثیر آن بر ارزش پول ملی مواجه شد اما با تدبیری که در سراسر کشور به خرج داده شد، اصناف لحظه ای کم نگذاشتند و در کنار دولت، در تکمیل اقدامات برای تامین کالاهای اساسی کشور نقش آفرینی کردند.

وی تصریح کرد: بنای ما بررسی و شناخت عمیق تر از وضعیت موجود سازمان های صنفی کشور گذاشته تا اثربخشی بیشتر سازمان های صنفی را در عرصه اقتصاد شاهد باشیم. آمار اصناف نشان می دهد که بالغ بر ۳ میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که البته با منطق اقتصادی سازگاری ندارد؛ چراکه تعداد واحدهای صنفی در شرایط رکودی و با نرخ رشد اقتصادی پایین اکنون وضعیت مناسبی نخواهند داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا