صنعت، معدن، تجارت

۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی- معدنی آماده افتتاح است

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه هدف گذاری سال گذشته برای ایجاد ۲۵۰هزار شغل در حوزه اصناف، محقق شده است، گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش صنعت و معدن، آماده افتتاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی امروز یکم تیرماه ۹۸ در مراسم روز ملی اصناف گفت: سال گذشته هدفگذاری ما، ایجاد ۲۵۰ هزار شغل جدید در حوزه اصناف بود که اتفاقاً در این بخش، کاملاً اهداف محقق شده است؛ به این معنا که علیرغم شرایط بد اقتصادی، اما حوزه اصناف در صدور پروانه‌های صنفی نیز رشد را تجربه کرده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امسال سال رونق تولید است و رونق تولید نیز به عنوان یک راهبرد مطرح شده است که بر اساس آن برای حل مشکلات کشور باید از آن تبعیت کنیم. این راهکار تجربه شده است و در همه جای دنیا نیز، راهکار رونق اقتصادی، رونق تولید است و باید به این استراتژی به خوبی عمل کرد.

وی با بیان اینکه اصناف حلقه واسط تولید و توزیع هستند، تصریح کرد: اصناف نقدینگی را از مردم دریافت کرده و به چرخه اقتصادی برمی گردانند؛ هر واحد تولیدی صنفی تولیدی، سه پارامتر اساسی نیاز دارد؛ شامل مواد اولیه، نقدینگی و بازار مصرف که اینها باید فراهم باشند تا فعالیت تولیدی شکل بگیرد و ما هم برای این سه مورد، برنامه داریم.

رحمانی گفت: امروز جنگ اقتصادی برقرار است و اصناف خط مقدم این جبهه هستند؛ بنابراین باید به این بخش توجه کرد. در عین حال باید نهضت ساخت داخلی را راه اندازی کرد که خوشبختانه این موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

وی افزود: صادرات به کشورهای همسایه از جمله اولویت‌های ما است و توجه به حوزه معدن نیز، امسال در دستور کار ویژه وزارت صمت قرار دارد. بر این اساس، باید نهضت و انقلاب معدنی رخ دهد؛ چراکه علیرغم اینکه پتانسیل‌های خوبی وجود دارد؛ سیاه نمایی صورت می‌گیرد و در ماههای باقیمانده سال ۹۸ بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه قابل بهره برداری، افتتاح خواهد شد و این رقم در حوزه صنایع و معادن در سه سال آینده به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

رحمانی از آماده شدن پروژه‌ای با سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد دلار در حوزه فولاد خبر داد و گفت: این پروژه ظرف ماه آینده افتتاح می‌شود.

این خبر تکمیل می شود

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا