خودروصنعت، معدن، تجارت

واگذارى ۲خودروساز بزرگ به بخش خصوصى/ سیگار با ارز دولتی وارد نمی‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فرآیند واگذاری سهام دولتی در خودروسازان آغاز شده است، گفت: کل پروسه واگذاری، تا سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اقتصادآنلاین، رضا رحمانی امروز در حاشیه مراسم روز ملی اصناف در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دولت نسبت به واگذاری سهام دو خودروساز بزرگ کشور، به بخش خصوصی مصمم است و واگذاری این دو خودروساز در برنامه قرار دارد و پروسه آن، با واگذاری اموال غیردولتی آنها آغاز شده است.

وزیر صنعت درباره برنامه این وزارتخانه برای تامین مالی و مواد اولیه اصناف توضیح داد: ما بیش از ۶۰۰هزار صنف تولیدی داریم که سهم بالایی در اشتغالزایی دارند و باتوجه به افزایش قیمت‌ها نیاز به نقدینگی چند برابر شده و به همین دلیل جلساتی که با بانک مرکزی و وزیر اقتصاد داشتیم این موضوع را مطرح کرده‌ایم.

او ادامه داد: همه واحدهای تولیدی تشنه نقدینگی هستند و با این اقدام علاوه بر این که تولید موجود حفظ خواهد شد، بلکه در بسیاری از رشته‌های صنعتی نیز فرصت خوبی برای توسعه هم داریم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره سرانجام ارز ۴۲۰۰تومان اظهار کرد: سخنگوی دولت در خصوص این موضوع روز گذشته صحبت کرده‌اند و این نظر همه ما است.

رحمانی درباره وضعیت دو شرکت ایران و خودرو سایپا بیان کرد: با توجه به برنامه‌های تازه از جمله اصلاح ساختار و فروش اموال مازاد این شرکت‌ها و محصولات جدیدی که در راه داریم، ایران خودرو و سایپا به دو شرکت فعال و پویا تبدیل خواهند شد.

وزیر صنعت تاکید کرد: هر دو خودروساز را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم و بر همین اساس نیز، کارهای واگذاری انجام شده و نهایتاً این واگذاری‌ها تا سال ۹۹ انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کاملاً نسبت به انجام این واگذاری جدی هستیم.

او همچنین درباره مجوز واردات کاغذ سیگار با ارز ۴۲۰۰تومانی تصریح کرد: هر کالایی که در داخل تولید می‌شود، برای واردات ارز دولتی نمی‌گیرد و سیگار نیز از این دسته موارد است؛ سیگار بعد از سیاست‌های جدید ارزی هیچ مقدار ارز دولتی نگرفته است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا