تجارتصنعت، معدن، تجارت

تجارت ۴۱۷ میلیون دلاری ایران و آذربایجان

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان گفت: طبق آخرین آمارها حجم تجارت ایران و جمهوری آذربایجان ۴۱۷ میلیون دلار گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین وثوقی ایرانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: ایران چهارمین کشور صادرکننده کالا به آذربایجان و این جمهوری نیز هیجدهمین فروشنده کالا به ایران است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گسترش همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان بیشتر مربوط به چه حوزه هایست، اظهارداشت: توسعه سرمایه گذاری خارجی از جمله حوزه های مهم بین دو کشور است.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان گفت: هم اکنون کارخانه های بزرگی در جمهوری آذربایجان از سوی شرکت ها و سرمایه گذاران ایرانی در حال راه اندازی است.

وی افزود: شرکت ایران خودرو در بحث خودروسازی در جمهوری آذربایجان فعال است و همینطور سرمایه گذاری مشترکی هم بخش خصوصی در تولید خودروهای تجاری در این کشور از یک ماه پیش آغاز کرده است.

وثوقی ایرانی اظهارداشت: جدا از این سرمایه گذاری مشترکی بین ایران و آذربایجان در حوزه دارو سازی در حال انجام است.

وی در ادامه یادآورشد: ناگفته نماند این سرمایه گذاری ها متقابل است یعنی سرمایه گذاران آذری هم در نقاط مختلف ایران مثل منطقه آزاد ارس، اردبیل و زنجان در حال سرمایه گذاری هستند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا