بورسبورس اوراق

رشد ۹ درصدی شاخص بورس در خرداد

شاخص بورس در پایان معاملات خردادماه امسال با ۱۹۷۸۸ واحد افزایش، معادل ۹.۲ درصد افزایش را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در آخرین ماه بهار امسال تعداد ۸۳۱۰۸ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۶۷۴۶۳ میلیارد ریال در بیش از ۶ میلیون و ۱۱۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۲۵، ۱۰ و ۱۷ درصد کاهش را نسبت به اردیبهشت ماه گذشته تجربه کرد.

این درحالی است که در خرداد امسال تعداد ۱۰۳۵ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل  ۱۱۴۳۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۱ و ۲۰ درصد کاهش همراه شد.

در بازار بدهی نیز که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۱۱ میلیون و ۲۲ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۱۰۲۷۹ میلیارد ریال در ماهی که گذشت معامله شد که به ترتیب ۳۹۷ و ۳۵۷ درصد افزایش را نسبت به اردیبهشت ماه داشته است.

همچنین در بازار مشتقه، تعداد ۳۸ میلیون و ۱۷۱  هزار قرارداد به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب  با ۱۰۹ و ۳ درصد افزایش همراه شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در پایان معاملات خردادماه امسال با ۱۹۷۸۸ واحد افزایش نسبت به اردیبهشت ماه، به رقم ۲۳۴۸۷۹ واحد رسید که ۹.۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

شاخص کل هم وزن هم در این مدت با ۸۷۲۶ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۵۶۲۶۱ واحد رسید و با ۱۸.۳۶ درصد افزایش همراه شد.

شاخص بازار اول نیز با ۱۳۰۵۶ واحد افزایش به رقم ۱۷۴۵۱۹ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم هم با ۴۶۵۱۲ واحد افزایش عدد ۴۶۰۶۶۳ واحد را تجربه کرد که به ترتیب با ۸.۰۹ و ۱۱.۲۳ درصد افزایش مواجه شدند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا