امور زیربناییراه و ساختمان

نیروی‌های مسلح، سه ساله صاحب خانه می‌شوند/ حداقل کار برای برقرار کنندگان امنیت کشور رفع دغدغه مسکن است

وزیر دفاع اظهار داشت: برخی از نیروهای مسلح تا شش ماه در مرزها حضور دارند و امکان رساندن آذوقه هم به آ‌نها نیست و باید آذوقه مورد نیاز برای این شش ماه برای آنها ذخیره شود و جزء نیروهایی هستند که برقرای امنیت را بر عهده دارند و حداقل کار این است که بتوانیم دغدغه‌های معیشتی آنها از جمله مسکن را رفع کنیم

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، امیر حاتمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت صد هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط واگذاری این واحدها اظهار داشت: قرار بر این است که برای ساخت این صد هزار واحد مسکونی کارگروه مشترک با وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود  که بتوانیم حداکثر اراضی را برای ساخت این واحدها تامین کنیم.

وی ادامه داد: این صد هزار واحد در جریان برنامه‌های جاری وزارت دفاع است که برای خانه‌دار کردن نیروهای مسلح در دستور کار دارد.

وزیر دفاع ادامه داد: مدت زمان اجرای این پروژه سه ساله است اما حداکثر تلاش ما این است که در طول دو سال آن را انجام دهیم.

وی ادامه داد: تامین مسکن تابع مولفه‌های است که همه تلاش می‌کنیم مراحل اختصاص زمین، کسب جواز و سایر مقدمات با سرعت هر چه تمام‌تر انجام شود.

امیر حاتمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا در این شرایط حساس بازار مسکن نیروهای مسلح در اولویت خانه‌‌دار شدن بودند و آیا نمی‌توان از  اراضی وزارت دفاع برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف استفاده کرد و حتما باید وزارت دفاع بابت ارائه اراضی در این پروژه منافعی داشته باشد، گفت: نیروهای مسلح جزو  زحمت‌کش‌ترین و بی‌ادعاترین و بی‌سروصداترین نیروهای کشور محسوب می‌شوند که سخت‌ترین کارها را بر عهده دارند.

وی افزود: برخی از این نیروها تا شش ماه در مرزها حضور دارند و امکان رساندن آذوقه هم به آ‌نها نیست و باید آذوقه مورد نیاز برای این شش ماه برای آنها ذخیره شود و جزء نیروهایی هستند که برقرای امنیت را بر عهده دارند و حداقل کار این است که بتوانیم دغدغه‌های معیشتی آنها از جمله مسکن را رفع کنیم.

وی گفت: البته قسمت اعظم هزینه خرید این واحدهای مسکونی را باید خود نیروها بپردازند و ما فقط بسترهای خرید مسکن را برای آنها فراهم می‌کنیم.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا