بانکطلا و ارزویدئو

ویدئو/ واکنش رئیس کل بانک مرکزی به انتقادها از دریافت مالیات بر سکه

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با حضور در برنامه ” نگاه یک” شبکه اول سیما درباره مالیات بر عایدی، اظهار داشت: مالیات درآمد چه اتفاقی چه غیر اتفاقی باید پرداخت شود و به سازمان امور مالیاتی ارتباط دارد که با برنامه ریزی مالیات بر عایدی را دریافت کند. ما به فرار مالیاتی عادت داریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا مالیات بر سکه موثر است یا خیر؟ گفت: شاید خیلی ها به بانک مرکزی درباره دریافت مالیات سکه اعتراض کرده اند. باید به این نکته توجه شود که قول داده بود که مالیات بر ارزش افزوده دریافت نشود و این مالیاتی که اعلام شده، مالیات بر عایدی است.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه این اعتراض به من شد که اگر مالیات بر عایدی است باید همه کسانی که سکه خرید و فروش کرده اند پرداخت کنند نه فقط افرادی که از بانک مرکزی سکه خریداری کرده اند و اسم آنها ثبت شده، توضیح داد: شاید در این خصوص اختلاف نظری وجود داشته باشد، اما من دخالتی نمی کنم زیرا همکاران ما در سازمان امور مالیاتی تصمیم بر اجرای این طرح گرفته اند و جز حقوق و اختیارات آنها است اما انتقاد به بانک مرکزی می شود در حالی که بانک مرکزی نقشی در این زمینه ندارد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا