امور زیربناییراه و ساختمان

آغاز عملیات اجرایی ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی تولید و عرضه مسکن/ ۱۱۰ پروژه ساخت مسکن به زودی با حضور رئیس جمهوری آغاز می‌شود

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی در سال ۹۷ چیزی در حدود ۵۴۴ هزار ازدواج ثبت شده است که باید به این میزان مسکن در کشور تولید شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در مراسم امضا تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیروهای پشتیبانی مسلح با بیان اینکه خداوند را شاکر هستیم که این توفیق را پیدا کرده‌ایم که برنامه‌ دیگری برای جریان بخشیدن به تولید مسکن به اجرا برسانیم، گفت: امروز با وزیر دفاع تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به امضا می‌رسانیم که این پروژه در طول دو سال به انجام خواهد رسید و در پایان سال ۹۹ این واحدها ساخته خواهد شد.

وی افزود: ساخت این ۱۰۰ هزار واحد مسکونی افزون بر برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خواهد بود که یک گام جدید برای افزایش عرضه مسکن است.

اسلامی درباره آخرین وضعیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن گفت: در حال حاضر احداث ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در این طرح در شهرهای مختلف آغاز شده و در مراحل مختلف قراردادها است.

وی ادامه داد: با دستگاه‌های مختلف هم در حال امضا قراردادهایی هستیم و به زودی اجرای ۱۱۰ پروژه با حضور ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۱۰۰ هزار واحد که امروز تفاهم‌نامه آن با وزارت دفاع مبادله می‌شود، کار بسیار متفاوتی است. در اراضی که در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد، در چارچوب مقرراتی می‌توان نسبت به ساخت مسکن در آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: مطابق توافقی که انجام داده‌ایم تولید مسکن را در این اراضی آغاز خواهیم کرد و بانک‌های عامل ۸۰ درصد منابع مورد نیاز را در اختیار سازندگان قرار می‌دهند و این منابع قابل انتقال به خریداران است.

وی افزود: قرار بر این است که طی اقساطی هزینه مسکن از جامعه هدف کسر شود و به تدریج تملک این واحدها در اختیار آنها قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عرضه مسکن باید متناسب با رشد تقاضا باشد، گفت: بر اساس آمار رسمی در سال ۹۷ چیزی حدود ۵۴۴ هزار ازدواج ثبت شده است که باید به این میزان مسکن در کشور تولید شود.

اسلامی گفت: موضوع مهم بحث مکان‌یابی و جانمایی ساخت واحد است که باید در احداث آنها معماری ایرانی اسلامی در نظر گرفته شود.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا