بورسبورس اوراق

هر سهم سیمرغ ۵۱۰ تومان کشف قیمت شد/ تخصیص ۳۰۲ سهم به هر کد معاملاتی

سومین عرضه اولیه بورس تهران در سال ۹۸، با کشف قیمت ۵۱۰ تومانی هر سهم «سیمرغ» انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امروز یکشنبه مورخ ۲تیرماه، تعداد ۱۳۰میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت سیمرغ با نماد”سیمرغ” به روش ثبت سفارش با قیمت هر سهم ۵۱۰۰ ریال در بورس تهران کشف قیمت و معامله شد.

در این عرضه اولیه به هر کد، ۳۰۲ سهم (معادل ۱۵۴هزار تومان) تخصیص یافت. بر این اساس بیش از ۴۳۰ هزار کد معاملاتی در این عرضه اولیه شرکت کردند.

همچنین در نشست خبری این عرضه اولیه، مجید نوروزی معاون ناشران و اعضاء بورس تهران درخصوص عرضه اولیه این سهام در بورس تهران گفت: این سومین عرضه اولیه سهام در سال ۹۸ است. شرکت سیمرغ در دی ماه سال ۹۷ به عنوان پانصد و بیست و هشتمین شرکت پذیرفتهشده  در بورس درج شد. این شرکت” در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد “سیمرغ” به شیوه ثبت سفارش کشف قیمت وعرضه شد.

معاون ناشران و اعضاء با اشاره به اینکه با عرضه اولیه این شرکت در بورس تهران تعداد شرکت‌های فعال در بورس به ۳۲۹ عدد رسید، ادامه داد: با عرضه ۱۳۰ میلیونی این سهم  بیش از  ۶۶۰ میلیارد تومان به ارزش بازار بورس تهران افزوده می شود.

در ادامه این نشست مهرداد نعمتی عضو هیات مدیره شرکت سیمرغ به همراه مدیر مالی این شرکت به پرسش های مطرح شده خبرنگاران به طور مبسوط پاسخ گفتند.

به گفته مدیر مالی شرکت سیمرغ، میانگین قیمت‌گذاری سهام این شرکت ۵۶۴ تومان بود که برای اینکه جاذبه لازم در بازار داشته باشد به ۵۱۰تومان کاهش پیدا کرد.

شرکت سیمرغ که دارای محصولات تخم‌مرغ خوراکی، جوجه یک روزه گوشتی، جوجه یک روزه تخم‌گذار، خوراک مرغ و پسته خشک است در سال ۵۳ با سرمایه ۴ میلیون تومانی تاسیس شد و در سال ۵۹ با ورود سه بانک ملی، تجارت و کشاورزی سرمایه این شرکت به ۵۰۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد در حال حاضر سهامدار اصلی این شرکت بانک کشاورزی محسوب می‌شود.

طباطبایی مدیرمالی این شرکت با بیان اینکه سود شرکت در حال حاضر ۹۸ میلیارد تومان است گفت: هر چند در سال ۹۵ بخشی از واحدهای ما دچار آنفولانزای فوق حاد پرندگان شد اما در سال بعد آن توانستیم واحدها را بازسازی کنیم و در سال ۹۶ میزان تولید تخم‌مرغ این شرکت به بیش از ۶۰ درصد ارزش اسمی یعنی ۴۹ هزار تن رسید.

وی ادامه داد: در نه ماهه سال گذشته هم ۴۷ هزار تن تخم‌مرغ تولید کردیم.

طباطبایی گفت: با توجه به افزایش تولید صادرات به کشور همسایه امکان‌پذیر است و در سال‌های گذشته هم سیاست صادرات و توسعه شرکت را در پیش گرفتیم.

 

منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا