بورسبورس اوراق

ارزش معاملات بورس در سطح هزار و ۳۶۹تومان/ رونق معاملات در گروه شیمیایی ادامه دارد

ارزش معاملات بورس بورس تهران امروز نسبت به چند روز گذشته افزایش چشمگیری داشت و به سطح هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز را می‌توان روزی متفاوت برای بورس تهران دانست. رونق معاملات در بازار سهام امروز موجب شد تا شاهد رشد کم سابقه قیمت در برخی از نمادها و گروه‌های بازار باشیم. در این روز شاخص بورس تهران برای اولین بار در تاریخ محاسبه این نماگر از سطح ۲۴۰ هزار واحد فراتر برود و ارزش ریالی بورس تهران از رقم بی سابقه ۹۲۱ هزار میلیارد تومان بیشتر شود.

در این روز ارزش معاملات بورس به هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان رسید که ۲۶۰ میلیارد تومان آن به معاملات بلوکی و باقی آن به معاملات خرد تعلق داشت.

بیشترین ارزش معاملات در این روز به گروه شیمیایی تعلق داشت. این گروه که نمادهایی نظیر پتروشیمی‌ها و تولیدکنندگان محصولات شیمیایی است، امروز را با معاملاتی به حجم ۳۰۳ میلیون سهم به اتمام رساند که حاصل معاملاتی به ارزش ۲۴۵ میلیارد تومان بود. گروه یاد شده که وزن زیاد در محاسبه شاخص کل دارند در بر دارنده نمادهای سنگینی همچون «فارس» و «تاپیکو» هستند. به نظر می‌رسد که دلیل افزایش تقاضا در این نماد در روزهای قبل رشد اندک قیمت این نمادها در مقایسه با نمادها فلزی – معدنی و پالایشی باشد. چرا که در ماه‌های اخیر به رغم افزایش قیمت در سایر نمادهای بازار، این نمادها اغلب یا بدون تغییر در تابلوی معاملات ظاهر شدند یا تغییرات قیمت آنها به حدی نبوده که بازدهی محسوس وقابل توجه را برای آنها حاصل کند.

همچنین بخوانید

دیگر گروه پرمعامله طی امروز، گروه فلزات اساسی بود که نمادهای «فملی» و «فولاد» در آنها قرار دارند. این گروه که اغلب شرکت‌های آن ماهیت دلاری دارند، در ماه‌های اخیر به موتور محرک شاخص بورس تهران تبدیل شده‌اند.فعالان بازار همواره به آنها دیدی مثبت دارند؛ دیدی که بیش از هر چیز تاثیر قیمت دلار نیمایی بر صورت سود و زیان آنها نشات می‌گیرد. تمامی این عوامل سبب شد تا معاملات فلزی‌ها در روز جاری ارزشی ۱۰۲ میلیارد تومانی را شامل شود.

سایر گروه‌های پرمعامله بازار نیز در جدول زیر آمده‌اند:

 

منبع
اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا