امور زیربناییراه و ساختمان

راه‌آهن ایران آماده انتقال زائران پاکستانی به مشهد و قم

مدیرعامل راه‌آهن گفت:‌ برای اعزام زائران پاکستانی به شهرهای زیارتی مشهد و قم آمادگی کامل وجود دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سعید رسولی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: اقدام های لازم با پاکستان انجام خواهد شد تا از ظرفیت راه آهن جمهوری‌اسلامی در منطقه بهترین بهره را در جابجایی مسافر خارجی برد. این کار دستاوردها و برکت های ارزشمندی در حوزه ملی و استانی به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین راه آهن جمهوری اسلامی به منظور افزایش مبادله‌های اقتصادی بین ایران و پاکستان در توافقی قرار است مسیر ۹۶ کیلومتری ریلی «میرجاوه – زاهدان» را با ایجاد خط نرمال ارتباطی بازسازی کند. همچنین بر اساس توافق ها، قرار است مسئولان راه آهن پاکستان خط ریلی تفتان- کویته این کشور را به منظور افزایش مبادله های بازرگانی بازسازی کنند.

محمدرضا مودودی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این نشست گفت: می توان از ظرفیت بالای مراودات فرهنگی اجتماعی استان های مرزی با کشورهای همسایه برای افزایش صادرات بهره گرفت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از اقدامات این سازمان در ۲ سال گذشته تفیض اختیارات به سیستان و بلوچستان فراتر از درخواست متقاضیان بوده به طوری که تسهیل‌گری های این سازمان سبب شده این نهاد منتظر اقدام تشکیلات متقاضی باشد.

علیرضا رفیع‌پور افزود: همچنین این سازمان با توجه به ظرفیت بالای سیستان و بلوچستان در واردات دام در ماه‌های گذشته واردات دام قانونی از پاکستان، افغانستان، عمان، برزیل را به طور اختصاصی به مقصد چابهار داده است.

وی ادامه داد: واردات گوشت گرم وکیوم شده با ماندگاری ۳۰ روزه از پاکستان تنها به سرمایه گذاران سیستان و بلوچستان تفویض شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: ما باید به دنبال واردات دام مولد در سیستان و بلوچستان باشیم به طوری که بدون هزینه های سربار به دلیل شرایط مطلوب آب و هوایی این استان بتوان بهترین سودآوری را رقم زد.

او افزود: ورود دام با زایش خوب همراه خواهد بود که در نتیجه فعال شدن کامل کشتارگاهها و واحدهای بسته بندی و بکارگیری تمامی نیروهای آماده اشتغال سیستان و بلوچستان و دیگر استان ها را به همراه دارد.

رفیع پور تاکید کرد: سرمایه گذاران سیستان و بلوچستان به دنبال ورود دام مولد به این استان باشند.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف اقتصادی در حوزه صنایع مادر جای کار دارد که در حوزه دامداری می توان با هزینه های مناسب در این استان ضمن سود آوری کلان به صنعت دام و گوشت کشور کمک کرد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا