امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۵ هزار هکتار شهرک‌های کشاورزی واگذار شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی از واگذاری ۵ هزار هکتار از اراضی شهرک‌های کشاورزی از دی ماه ۹۶ تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی اشرف منصوری با بیان اینکه در آمایش و امکان‌سنجی تاکنون ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشور به شهرک سازی کشاورزی اختصاص داده شده است، افزود: از دی ماه ۹۶ تاکنون نیز ۵ هزار و ۶۴۶ هکتار از شهرک‌های کشاورزی واگذار شده است.

وی ادامه داد: از دی ماه سال ۹۶ تاکنون ۳۹ شهرک با مساحت ۹۹۶ هکتار در حال احداث و بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با اشاره به اینکه تعداد شهرک‌های در حال احداث و بهره‌برداری از سال ۹۴ تا دی ماه ۹۶ برابر با ۹ شهرک به مساحت ۸۰ هکتار بوده است، گفت: تعداد شهرک‌های در حال احداث و بهره‌برداری شده به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

منصوری افزود: همچنین میزان تسهیلات معرفی شده به بانک ۳۹۴ پرونده از سال ۹۶ تاکنون بوده است که به بسیاری از این متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با تاکید به اینکه میزان تسهیلات معرفی شده به بانک دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: در این راستا یکهزار و دویست میلیارد تومان مصوب پرداختی بانک برای متقاضیان بوده است.

بر اساس این گزارش، شرکت شهرک‌های کشاورزی وظیفه مدیریت و پشتیبانی از زنجیره تولید کشاورزی در مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای، دامی و یا شیلاتی را به عهده دارد و این شرکت با هدف هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه‌ی شهرک‌های کشاورزی با فن‌آوری نو به منظور بهبود بهره‌وری عوامل تولید از طریق تسهیل و تسریع فرایند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی ایجاد شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا