بورسبورس اوراق

عدم ارائه صورت مالی شرکت‌ها موجب توقف نماد می‌شود

معاون نظارت بر امور اعضای بورس تهران در مورد دلیل توقف نمادها، گفت: عدم ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده باعث توقف نمادها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، مجید نوروزی در مورد توقف نمادهای بورسی، گفت: بخشی از دلایل توقف این نمادها مرتبط به ناشران بورسی است. توقف نماد زمانی صورت می‌گیرد که یک شرکت صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه را باید اطلاع‌رسانی کند که این کار را انجام نداده است و یا با تأخیر صورت‌های مالی را ارائه کرده است.

وی گفت: در مرحله اول ۲ ماه به شرکت بورسی فرصت داده می‌شود تا صورت‌های مالی حسابرسی شده را ارائه کند. مرحله دوم این مهلت را یک ماه دیگر تمدید می‌کند و اگر صورت‌های مالی از سوی شرکت ارائه نشد، سهام آن شرکت بورسی تعلیق می‌شود یا اصطلاحاً نماد متوقف می‌شود.

معاون نظارت بر امور اعضای بورس تهران در مورد واگذاری بنگاه‌های اقتصادی مازاد بانک‌ها از طریق بورس،گفت: بانک‌ها می‌توانند سهام خود در شرکت‌هایی که در بورس پذیرفته شده‌اند، را از طریق بورس و در قالب سازوکار بازار عرضه کنند و بحث واگذاری بنگاههای بانکی را خود بانک‌ها باید تصمیم بگیرند که سهام خود در شرکت‌ها را واگذار کنند.

  روز یکشنبه ۲ تیر ماه ۹۸ عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام شرکت سیمرغ تولیدکننده تخم‌مرغ و جوجه یک روزه مرغ گوشتی و تخمگذار از طریق بورس عرضه اولیه شد که با این عرضه اولیه سهام بانک کشاورزی در شرکت سیمرغ از ۵۳.۱ درصد به میزان ۶.۲ درصد کاسته می‌شود و این اقدام گامی برای کاهش بنگاه‌داری یک بانک دولتی به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا