انرژی

پارسایی: پرداخت حقوق نجومی در مراکز آموزشی وزارت نیرو

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در شرایط کنونی هنوز برخی از شرکت های دولتی به مدیران خود حقوق های نجومی پرداخت می کنند و با این تخلفات هنوز تاکنون برخورد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تداوم پرداخت حقوق های نجومی به مدیران در برخی از شرکت های دولتی و نیمه دولتی، گفت: نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف کردند که تا پایان سال نخست اجرای قانون، نسبت به راه اندازی سامانه ثبت حقوق مدیران و مقامات اقدام کند، اما متأسفانه تاکنون این مصوبه قانونی بعد از گذشت حدود سه سال عملیاتی نشده است، از این رو دولت باید نسبت به تحقق این موضوع اقدام کند.

لزوم ورود جدی دستگاه های نظارتی به پرونده های پرداخت حقوق نجومی

همچنین بخوانید

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ورود جدی دستگاه های نظارتی به پرونده های پرداخت حقوق نجومی به مدیران تأکید کرد و گفت: با نظارت دقیق و گسترده می توان از بروز تخلفات مالی در حوزه پرداخت حقوق های نجومی جلوگیری کرد.

تداوم چراغ خاموش پرداخت حقوق های نجومی به برخی مدیران شرکت های دولتی

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی هنوز برخی از شرکت های دولتی به مدیران خود حقوق های نجومی پرداخت می کنند و با این تخلفات هنوز تاکنون برخورد نشده است.

ورود کمیسیون اصل نودم مجلس به پرونده حقوق های نجومی

این نماینده مردم در مجلس دهم، از ورود کمیسیون اصل نودم مجلس به پرونده حقوق های نجومی خبر داد و گفت: تاکنون چندین شکایت و پرونده به کمیسیون واصل شده و این پرونده در حال رسیدگی هستند.

وی ادامه داد: به طور مثال طبق شکایت های ارائه شده به کمیسیون اصل نودم مجلس، هنوز برخی از مدیران در شرکت های آموزشی وابسته به وزارت نیرو حقوق نجومی دریافت می کنند، از این رو اعضای کمیسیون در حال بررسی مستندات مربوطه هستند.

مقاومت برخی مدیران برای اجرای قوانین مقابله با حقوق های نجومی

پارسایی افزود: در شرایط کنونی هنوز برخی مقاومت ها در اجرای قانونی برای مقابله با حقوق های نجومی وجود دارد که رفع آن نیازمند ورود جدی دستگاه های نظارتی است.

آمادگی کمیسیون اصل ۹۰ برای دریافت گزارشات مربوط به پرداخت حقوق های نجومی

سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس ادامه داد: این کمیسیون آماده است که به پرونده تخلفات در حوزه حقوق های نجومی رسیدگی کند، از این رو اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برای برخورد با این دست تخلفات جدی هستند./

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا