خودروصنعت، معدن، تجارت

قطعه سازی بیشترین پیوند را با صنایع دارد

عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: صنعت قطعه سازی بیشترین ضریب پیوند را با صنایع دیگر دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  احمدرضا رعنایی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد با موضوع تلاش برای نهایی کردن دستورالعمل تولید بدون کارخانه افزود: قطعه سازی از جمله صنایعی که با انواع تولیدات صنعتی در ارتباط است.

وی همچنین اظهارداشت: این صنعت ارتباط تنگاتنگ و پویایی با صنایع پلیمری، پلاستیک، ریخته گری، ماشین کاری، تراشکاری، ورق کاری و هایتک الکترونیک دارد.

همچنین بخوانید

عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: سه هزار قلم قطعه در خودرو به کار رفته است.

وی در ادامه افزود: قطعات مختلف خودرو در صنایع گوناگون تولید می شود و از یک تنوع خاصی در صنعت برخوردار است.

رعنایی بیان داشت: شرکت های قطعه ساز در سطح کشور سرمایه گذاری بسیار کلانی انجام داده اند برای اینکه بتوانند قطعات مورد نیاز خودروهای داخلی و خارجی و بازار افترمارکت را تامین کنند.

وی گفت: متاسفانه در شرایط فعلی با توجه به اینکه مشکلاتی دراثر عوامل مختلف از جمله فشار تحریم ها برای خودروسازان داخلی ایجاد شده تیراژ تولید قطعات در خیلی از کارخانه ها به کف رسیده بنابراین نگرانی از این هست که تعدیل نیرو در این واحدها اتفاق بیفتد.

عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور افزود: این سرمایه گذاری کلان و ماشین آلاتی که برای یک ظرفیت اسمی با سه شفیت کار مهیا شده در حال حاضر با یک شفیت تا یک شیفت و نیم با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت در حال کار هستند.

وی اظهارداشت: بطور طبیعی اگر چنین دستور العملی (تولید بدون کارخانه) پیگیری شود تولیدات زیادی خارج از حوزه تولیدات خودرو را شامل خواهدشد که محل تولید این کالا ها می تواند صنایع قطعه سازی باشد.

رعنایی گفت: بدون شک با این جهت گیری خواهیم توانست از توان اسمی صنایع قطعه سازی و ظرفیتی های خالی مانده در شیفت های دوم و سوم و ماشین آلاتی که در همان شفیت های خالی هستند استفاده و خیلی از جوانان را دوباره در این شرکت ها به کار گمارد و قطعات مورد نیاز شرکت های مختلف را تولید کرد بدون اینکه شرکت های مزبور سرمایه گذاری خاصی برای ایجاد کارخانه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اگر ساز و کاری قانونی تولید بدون کارخانه ایجاد شود از این ظرفیت در سطح کشور بسیار خوب می توان استفاده کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا