امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

لزوم حمایت از طرح های زودبازده در حوزه کشاورزی

وزیر جهاد گفت:طرح‌های زودبازده مانند گلخانه‌های کوچک باید حمایت و همه امکانات مورد نیاز این طرح ها تامین شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، محمود حجتی در نشست تشکل‌های جهادی افزود: هفته گذشته در مهران شاهد بودم که ۲۵ هزار هکتار جنگل دست کاشت کُنار، تشکیل شده و امثال این فعالیت‌های مردمی در حوزه کشاورزی بسیار مهم اند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: طرح گلخانه‌های کوچک خانوادگی نیز از سال گذشته آغاز شده و این گلخانه‌ها با سرمایه‌های حداقلی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و در فضایی کم، قابل تأسیس هستند که هم می‌تواند مصرف خانواده را تأمین کند و هم با ارائه محصولات به بازار سودآوری خوبی برای گلخانه داران به همراه داشته باشند.

حجتی گفت: طرح اصلاح نژاد دام‌ها نیز در دست پیگیری است و در نتیجه این طرح، در آینده نه چندان دور دام‌های پربازده چندقلوزا در همه دامداری‌ها پرورش خواهند یافت.

وی با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ جهادی افزود: هم خیرین، هم مردم و همچنین وزارت جهاد کشاورزی با همه امکاناتی که در اختیار دارند باید به کمک سرمایه گذاران بخش کشاورزی بشتابند.

حجتی اضافه کرد: صندوق‌های خرد باید به راحت‌ترین شکل ممکن نیازهای سرمایه گذاران خرد بخش کشاورزی را تأمین کنند و این کار باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در خصوص قنوات نیز که سال‌ها مورد بی مهری قرار گرفته اند باید تلاش بیشتری شود و امروز مسئولان وزارت نیرو نیز به این نکته رسیده اند که بهترین شیوه، استفاده از آب قنوات هستند که گروه‌های جهادی می‌توانند به توسعه این قنوات کمک کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا