ارتباطات و فناوري اطلاعاتپرداخت الکترونیک

گسترش ادغام گوگل‌پی با پی‌پال برای پذیرنده‌های آنلاین

مدت‌ها گوگل و پی‌پال، پارتنرهای استراتژیک هم بوده‌اند. این شرکت‌ها سال ۲۰۱۷ اعلام کردند که پی‌پال، یک روش پرداختی در اندرویدپی خواهد شد؛ سرویسی که بعدا به برند گوگل‌پی تغییر کرد. سال گذشته، کاربرانی که روش پرداختی پی‌پال را در گوگل‌پی اضافه ‌کردند، می‌توانستند برای پرداخت سرویس‌هایی مانند جی‌میل، یوتوب، گوگل‌پلی و گوگل‌استور، از این گزینه استفاده کنند. حالا هم ادغام مشابهی برای پذیرندگان آنلاینی که گوگل‌پی را به‌عنوان روش پرداختی پذیرش می‌کنند، صورت گرفته است.

طبق گزارش گوگل، صدها میلیون‌ مشتری از اکانت گوگل خود برای پرداخت استفاده می‌کنند و برخی از آن‌ها نیز، پس از ادغام‌سازی در سال ۲۰۱۸، روش پرداخت پی‌پال را به‌عنوان روش پرداختی آنلاین خود ذخیره کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، با این ادغام، پذیرندگان می‌توانند پی‌پال را به‌عنوان روش پرداختی در گوگل‌پی انتخاب کنند و در صورتی که گوگل‌پی را قبلا نصب کرده باشند، انجام این انتخاب بسیار راحت است و تنها به یک تغییر کد کوچک در قسمت روش‌های پرداختی‌شان نیاز است.

همچنین بخوانید

پس از تغییر کد، هر کاربر می‌تواند برای پرداخت آنلاین از طریق گوگل‌پی، گزینه پی‌پال را انتخاب کند و خرید را انجام دهد.

مزیت این ادغام برای مصرف‌کنندگان این است که اگر بخواهند از طریق گوگل‌پی و با پی‌پال پرداختشان را انجام دهند، نیازی نیست برای ورود به پی‌پال ثبت‌نام کنند. بدین ترتیب مراحل خرید کوتاه می‌شود و همچنین می‌توانند از مزایای امنیت خرید با پی‌پال و بازپرداخت آن هم بهره‌مند شوند.

برای پذیرندگان آنلاین که پذیرندگان پی‌پال هم هستند، زمانیکه مشتری از گوگل‌پی، پی‌پال را انتخاب می‌کند، مبلغ پرداختی در عرض چند دقیقه به حساب پذیرنده منتقل می‌شود.

ادغام پی‌پال توسط رقبای خود، اپل و گوگل از چندسال پیش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. این شرکت با رقبای خود مانند ویزا، مسترکارت، اپل، گوگل، سامسونگ و والمارت همکاری را آغاز کرده تا در نهایت بتواند بهترین تجربه را در پایانه‌های فروش خرده‌فروشی و از طریق کیف پول‌های موبایل ارائه‌شده توسط سازنده‌های پلتفرم‌  سیستم عامل‌های موبایل مانند اپل، گوگل و سامسونگ، کشش بیشتری بدست آورد. امروز پی‌پال در کنار دیگر کارت‌های پرداختی مانند کارت‌های نقدی، در بین این کیف پول‌های موبایلی جای دارد.

مصرف‌کنندگان ۲۴ کشور می‌توانند پی‌پال در گوگل‌پی را استفاده کنند و با آن پرداخت انجام دهند.

 

 

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا