امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

برنامه ریزی برای توسعه ۵۸۰۰ هکتاری گلخانه ها در سال جاری

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه ریزی برای توسعه ۵۸۰۰ هکتاری گلخانه ها در سال جاری خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی سبب شده تا کشورمان به نمایشگاهی از گونه های گیاهی و جانوری تبدیل شود، گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۸۰۰ هکتار باغ در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به احیای رسوم قدیمی در حوزه آب، افزود: باغ های زیرزمینی در استان بوشهر مانع ورود آب شیرین به دریا می شدند و علاوه بر تولید محصول همچنین از هجوم آب دریا به ساحل جلوگیری می شد.

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه آب انبارها، سدهای زیرزمینی و قنات ها نیز از دیگر رسوم قدیمی هستند، افزود: این رسوم باید مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت گلخانه های کشور اشاره کرد و گفت: کشور ما از لحاظ استاندارد و ساخت سازه همتراز کشورهای اروپایی است و علاوه بر آن دانش بومی در این حوزه با نواوری در کشور ما تلفیق شده است.

طهماسبی با تاکید به دستور وزیر جهاد کشاورزی و انتقال محصولات آب بر به داخل گلخانه ها افزود: در سال جاری ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه افزوده می شود و برای این مهم ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به گلخانه های هیدروپونیک و سیستم بازچرخانی آب گفت: در سیستم بازچرخانی ۸۰ تا ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

وی در پایان افزود: صرفه حویی در مصرف آب علاوه بر همکاری سازمان های مربوطه نیازمند قرهنگ سازی در این بخش است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا