امور زیربناییتعاون و اشتغال

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به حوزه فرهنگ و هنر

با انعقاد تفاهم نامه ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات اشتغالزایی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص خواهد یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صندوق کارآفرینی امید، مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری صندوق کارآفرینی امید و صندوق اعتباری هنر به منظور تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر، امروز با حضور دکتر ربیعی دستیار ویژه ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت و دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اصغر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ابتدای این مراسم با اشاره به تفاهم نامه‌های همکاری صندوق کارآفرینی امید و صندوق اعتباری هنر به منظور حمایت از طرح‌های کسب و کار فعال در حوزه فرهنگ و هنر در سنوات گذشته اظهار داشت: نزدیک به یکهزار طرح در قالب تفاهم نامه‌های همکاری دو مجموعه و حتی خارج از سقف تعیین شده تاکنون مورد حمایت قرار گرفته اند و با انعقاد این تفاهم نامه نیز تسهیلات اشتغالزایی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال به حوزه فرهنگ و هنر تخصیص خواهد یافت.

نوراله زاده افزود: بخشی از این حمایت‌ها مربوط به حوزه تئاتر و حمایت از ساخت و تجهیز خانه‌های تئاتر و دانش آموختگان این حوزه بود و امیدواریم در تفاهم نامه جدید به این بخش علی الخصوص در شهرستان‌ها توجه ویژه ای معطوف گردد تا شاهد شکوفایی هنر و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و ترویج نشاط و امید در جامعه باشیم.

در این مراسم ربیعی، رئیس هیأت مدیره صندوق کارآفرینی امید ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته توسط دو مجموعه به منظور اعتلای هنر و فرهنگ و نشاط افزایی در جامعه اظهار داشت: ما همواره به دنبال فکرهای بزرگ و کارهای بزرگ هستیم ولی باید گره‌های کوچک را باز کنیم و این قبیل فعالیت‌ها الگوی کاری مناسبی برای معرفی کارهای کوچک ولی مؤثر و تأثیرگذار می‌باشد.

ربیعی این هم افزایی بین دومجموعه را عامل رونق کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر و صنایع خلاق دانست.

وی افزود: اینکه فرهنگ و هنر کشور خود را به حوزه تمدنی خود گره می‌زنیم کار خوبی است و ارزشهای جامعه را در طولانی مدت استحکام می بخشد.

همچنین صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از حضور دکتر ربیعی و حمایت‌های ایشان از عرصه فرهنگ و هنر گفت: حضور آقای ربیعی برای دولت دلگرمی است. ایشان دارای دغدغه‌هایی در حوزه مسئولیت کارآفرینی و حوزه‌های فرهنگی و هنری است. این حضور چشم انداز جدیدی را شکل می‌دهد که برای دولت آقای روحانی در شرایط سخت فرصت‌های خوبی فراهم می‌کند.

صالحی تاکید کرد: اگر از اهالی فرهنگ و هنر توقع ایجاد نشاط و حال خوب برای مردم را داریم باید نگاه مضاعفی به نقشها و جایگاه آنها داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به توجه بر گسست ارتباط بین ملت و حاکمیت‌ها، گفت: برای اینکه بتوانیم گسست ارتباطات حاکمیت و ملت را کاهش دهیم نیاز به ارتباطات فعال اجتماعی بین آن‌ها داریم.

صالحی با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری گفت: یکی از برنامه‌های محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم حمایت از تولیدات و آثار فرهنگی و خلاق ایرانی است و تاکنون تلاش شده است گام‌های خوبی برای رونق اقتصاد فرهنگ و هنر برداشته شود.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه زمینه اشتغال فعالان حوزه فرهنگ و هنر کشور فراهم می‌شود.

سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: در پی همکاری مؤثر صندوق کارآفرینی امید و صندوق اعتباری هنر در زمینه رونق بخشیدن به تولیدات فرهنگی و هنری که از اواخر سال ۹۶ آغاز شده بود مبلغ ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی ارزان قیمت در اختیار کارآفرینان فرهنگی و هنری قرار گرفت. امروز با حمایت دولت تدبیر و امید گامی مؤثر در تحقق شعار سال رونق تولید برداشته شد و خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد ریالی با هدف توسعه کارآفرینی در این بخش محقق شد.

سیدزاده اظهار داشت: طی سفرهای حمایتی ما با هنرمندانی روبه رو شدیم که استعداد بسیار خوبی دارند همچنین هرساله تعداد زیادی از دانشجویان در رشته‌های مختلف هنری از دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل می‌شوند. کشور ما از نظر نیروی انسانی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارد که امیدواریم با ایجاد کسب و کارهای فرهنگی زمینه اشتغال زایی و پویایی اقتصاد فرهنگ و هنر فراهم شود.

سیدزاده در پایان سخنان خود گفت: امید است در سالجاری و بر اساس این تفاهم نامه با ایجاد کسب و کارهای فرهنگی زمینه اشتغال زایی و پویایی اقتصاد فرهنگ و هنر فراهم شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا