صنعت، معدن، تجارتمعدن

قیمت سیمان افزایش یافت

طبق مصوبه امروز انجمن سیمان، قیمت سیمان افزایش یافت و نرخ‌های جدید از فردا اعمال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، ، صبح امروز جلسه‌ای به منظور بررسی مسائل و مشکلات صنعت سیمان و ارائه راه حل های مناسب و عملیاتی برای برون رفت از وضعیت فعلی و جلوگیری از توقف فعالیت کارخانه‌ها و تنش های کارگری با حضور مدیران عامل و شرکت های تولیدکننده سیمان و کارشناسان ذی‌ربط برگزار شد.

در این جلسه، پس از ارائه گزارش و تحلیل های مربوطه توسط رییس و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و بحث و تبادل نظر، گزارشها و تحلیل های مربوط در رابطه با افزایش بی رویه قیمت ارز، قطعات یدکی، فولادهای آلیاژی، نسوزهای مصرفی، دستمزد و غیره ارائه شد. همچنین گزارش مرکز پژوهش های مجلس توسط دبیر انجمن ارائه شد.

در تبادل نظر و مباحث مطرح شده تاکید شد که با توجه به قیمت های فروش قبلی، تولید و حفظ اشتغال در صنعت سیمان قابل دوام نیست.

بر اساس مصوبه امروز انجمن سیمان، قیمت جدید انواع سیمان به شرح زیر تعیین شد:

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران پیش‌تر گفته بود: نظر به اینکه هزینه های تولید سیمان ۶۰ تا ۶۵ درصد افزایش یافته است، دیگر قیمت های فروش کنونی سیمان پاسخگوی نیاز کارخانجات نیست و در صورتی که این روند ادامه یابد بسیاری از کارخانجات سیمان تعطیل خواهند شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا