بانکعکسکسب و کار

اعطای تسهیلات ارزان به طرح های فرهنگی و هنری

مشاور مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید گفت: طرح های فرهنگی و هنری با درون مایه نشاط آور از تسهیلات ارزان قیمت با دوره باز پرداخت طولانی بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید حسام الدین پورعباسی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق کار آفرینی امید به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در حوزه فرهنگ و هنر افزود: رسالت صندوق کار آفرینی امید حمایت از کار آفرینان خرد است.

وی همچنین اظهارداشت: این کار آفرینان می توانند در حوزه های پزشکی، صنعت، هنری، دانشگاهی و سایر حوزه ها باشند.

مشاور مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید گفت: صندوق برای پرهیز از موازی کاری با همه صندوق های حمایتی در تمامی بخش ها تفاهم نامه بسته که از ظرفیت های این صندوق ها استفاده کند تا ضمن از بین رفتن پراکندگی بین نهادهای حمایتی و همسو شدن ظرفیت ها بتواند از هدر رفت تسهیلات نیز جلوگیری بعمل آورد.

وی افزود: صندوق کار آفرینی امید پیش از این با صندوق اعتباری هنرتفاهم نامه ای داشت و از ۱۰۰۰ فرد و طرح حمایت مالی کرده بودند این روند را بسط و توسعه دادند.

پورعباسی اظهارداشت: این برنامه کار آفرینی و حمایت از کار آفرینان با یک مسئولیت اجتماعی توام شد و در نهایت به یک حجم وسیعتری از در نظر گرفتن تسهیلات مالی به کار آفرینان حوزه فرهنگ و هنر رسید.

وی در ادامه یادآورشد: طرح های گیشه و طرح های که به دنبال بازدهی تجاری هستندوهدف اصلی خودشان نخواهند بود بلکه هدف اصلی کار آفرینان خرد در سراسر کشور و استعدادهای که توام با خلاقیت و با یک نگاه زیباشناسی در هنر می توانند به نشاط اجتماعی و تولید آثار فاخر کمک کنند اما حمایتی از این هنرمندان صورت نمی گیرد یا نمی توانند تامین مالی کنند چون آثار تولیدی این افراد آثاری نیست که به اعتبار تبلیغات گسترده تهیه کننده و مانند این بتواند خوب بفروشد ولی آثار فاخری که جامعه به آن نیاز دارد و می تواند به نشاط اجتماعی، بازگشت و اعاده حیثیت از شادی در جامعه و همینطور منجر به یک گفتگوی بهتری بین حاکمیت و مردم شود به یقین در اولویت پرداخت این تسهیلات قرار خواهند گرفت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا