بورسبورس اوراق

پوشش سود ۱۷۲ریالی در «لسرما»

شرکت صنایع سرما آفرین ایران در صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه از پوشش سود ۱۷۲ریالی برای هر سهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سنا،شرکت صنایع سرما آفرین ایران در اطلاعات و صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ از پوشش سود ۱۷۲ریالی برای هرسهم خبر داد. گفتنی است «لسرما» در شرکت اصلی توانسته سود هرسهم را ۱۶۴ریال پوشش دهد.

این شرکت سود عملیاتی تلفیقی را ۷۴میلیارد و ۵۵۳میلیون ریال، سود خالص را ۴۰میلیارد و ۲۹میلیون ریال و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۱۳۱میلیارد و ۲۵۸میلیون ریال اعلام کرد.

همچنین بخوانید

«لسرما» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد مدیریت شرکت در تلاش است تا بتواند ارز مورد نیاز جهت واردات مواد اولیه را از سامانه نیما تهیه کند و متناسب با بهای تمام شده، بهای فروش محصولات را افزایش دهد. همچنین براساس برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام کرد نرخ فروش محصولات متناسب با خرید مواد اولیه تغییر می کند که برآورد می شود حدود ٧٠درصد افزایش داشته باشد. علاوه بر این با توجه به تغییرات نرخ ارز و افزایش قابل توجه مواد اولیه پیش بینی می شود حدود ٧٠درصد افزایش داشته باشد.

این شرکت در برآوردی که از تغییرات عوامل بهای تمام شده برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ داشته اعلام کرد که با توجه به تغییرات نرخ ارز و افزایش قابل توجه مواد اولیه پیش بینی می شود حدود ۵٠الی ۶٠ درصد افزایش داشته باشد.

«لسرما» در گزارشی که منتشر کرد توضیحاتی در خصوص وضعیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر خود داد. این شرکت اعلام کرد که در شرکت ستبران طرح توسعه افزایش یک خط تولید جدید (قبلاً دارای ٢ خط تولید بوده) برای افزایش ظرفیت دارد که تا پایان سال١٣٩٧ به بهره برداری رسیده است. ضمناً فعالیت تولیدی شرکت سرام دیر گداز (از شرکت های فرعی شرکت ستبران است) در سال ١٣٩٧ مجدداً راه اندازی شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا