بورسبورس اوراق

سرمایه گذاری در بازار سرمایه شغل دوم و درآمد اول افراد است

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس:

نخستین کارگاه آشنایی با قابلیت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه و تامین مالی شرکتی، با سخنرانی یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس در استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سنا، یاسر فلاح در این کارگاه با برشمردن مزایای سرمایه گذاری در بازار سرمایه اظهار داشت: سرمایه گذاری در بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی در بلندمدت، بازدهی بالاتری دارد چراکه این بازار، بازاری مولد است و تولید در این بازار جریان دارد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس در ادامه با اشاره به این که سرمایه گذاری در بازار سرمایه به عنوان شغل دوم و درآمد اول افراد شناخته می شود بیان داشت: جهت سرمایه گذاری در بازار سرمایه  باید دیدگاه بلند مدت داشته باشید و بر اساس استراتژی های خاص خود تصمیم گیری کنید.

وی با اشاره به اینکه برای تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری در بازار سرمایه باید مراقب شایعات به ویژه در فضای مجازی بود، ادامه داد: چنانچه شیوه سرمایه گذاری مستقیم را مناسب ندیدید از شیوه غیر مستقیم نظیر صندوق های سرمایه گذاری مشترک استفاده کنید و حتما به صورت مداوم آموزش را در دستور کار خود قرار دهید.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس در خصوص وظیفه نظارتی سازمان بورس ابراز داشت: سطح نظارت در بازار سرمایه بسیار بالاست و در این بازار تا کنون نکول رخ نداده است به همین دلیل شفافیت نیز در سطوح بالایی قرار دارد.

وی در خصوص ضریب نفوذ بازار سرمایه گفت: در پایان سال ۹۵، ضریب نفوذ بازار سرمایه ۱۱.۲ درصد بود و پایان سال ۹۶ این متغیر به ۱۲.۱ درصد ارتقا یافت. در حالی که در انتهای سال گذشته ضریب نفوذ بازار سرمایه به عدد ۱۲.۵ درصد رسید.

یاسر فلاح در خصوص رشد اندازه بازار طی دو سال گذشته خاطرنشان کرد: در پایان سال ۹۵ ارزش معاملات بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان بوده است در حالی که در انتهای سال ۹۶ به رقم ۲۴۸ میلیارد تومان و در پایان سال ۹۷ به رقم قابل توجه ۴۵۸ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در خصوص روند تأمین مالی از بازار سرمایه توضیحاتی داد و با مقایسه سه سال گذشته روند تامین مالی گفت: در سال ۹۵ و در انتهای سال در حدود ۱۲۲ میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه تامین مالی شد در حالی که این رقم در پایان سال ۹۷ به ۱۲۷ میلیارد تومان رسیده است.

یاسر فلاح در ادامه با اشاره به تأمین مالی از طریق بورس عنوان داشت: در پایان سال ۹۷ بیش از ۶۰۰ شرکت بورسی از طریق بازار سرمایه تأمین مالی کرده اند و بیش از ۶۲۰ نهاد مالی نیز در مدت مزبور از طریق بازار سرمایه منابع مالی مورد نیاز خود را تأمین کرده اند.

وی با بیان اینکه ابزارهای متنوعی در بازار سرمایه وجود دارد که می تواند با ابزارهای بازار سنتی پول و بانک رقابت کند، تصریح کرد: برای مثال، ابزارهای دو طرفه ای نظیر اختیار معامله و مشتقه این بازار را در کنار بورس های مطرح دنیا قرار می دهند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا