انرژی

نیروگاه سیار ۲۵ مگاواتی سراوان گروه مپنا سنکرون شد

نیروگاه سیار ۲۵ مگاواتی گروه مپنا، ساعت ۱۲:۲۰ روز یکشنبه دوم تیر ماه ۹۸، در شرقی‌ترین نقطه مرزی ایران، در شهر سراوان استان سیستان و بلوچستان، با شبکه سراسری برق سنکرون شد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی گروه مپنا، این واحد که در دو سال گذشته، جهت جبران بخشی از کمبود برق استان مازندران در اوج بار مصرف، در شهر نوشهر در حال تولید برق بود، بنابر اعلام نیاز مسئولان مربوطه استان سیستان و بلوچستان و تأکیدات شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، از نوشهر برچیده شده و پس از بسته‌بندی و حمل طی مسافت حدود ۲۰۰۰ کیلومتر، در ۵ کیلومتری شهر سراوان نصب، راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.
سوخت نیروگاه ۲۵ مگاواتی سراوان، با توجه به کمبود گاز در منطقه، گازوییل است و توربین MGT-30 آن امسال با سیستم احتراق و کنترل بهبود یافته‌ای که طی زمستان گذشته در نیروگاه سیکل ترکیبی پرند مپنا آزمایش شده بود، در سراوان با سوخت گازوئیل به بهره‌برداری رسید.
با اولین جابجایی انجام شده، قابلیت پرتابل و قابل حمل بودن نخستین محصول از سری واحدهای سیار گروه مپنا، با زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران این گروه و مطابق با برنامه، به اثبات رسید.
پیش از این، به فاصله کوتاهی، یک واحد توربو ژنراتور جدید MGT-40 طراحی و ساخت گروه مپنا نیز در زاهدان به بهره‌برداری رسید تا به این ترتیب، این محصولات جدید و فناوری توسعه یافته بومی، در خدمت مردم عزیز منطقه جنوب شرق کشور قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا