ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اولین زون فناوری فضایی در جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی ایجاد شود

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران گفت: نخستین زون فناوری فضایی در نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی ایجاد و مدیریت شود.

به گزارش آرمان اقتصادی،، دکتر حسن رضایی حقیقت رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، در نشست با جانشین مدیریت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و به‌ویژه، برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری در ۶ سال گذشته که با هدف تجاری‌سازی فناوری برگزار شده است، این نمایشگاه را از بعد افزایش سطح فناوری در استان موثر دانسته و آن را منشأ خیر و برکت برشمرد.

رضایی حقیقت، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی ایران، یادآور شد: فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته در این پژوهشگاه در حوزه فناوری فضایی، علاوه بر اینکه از اهمیت بالایی برخوردار است، موجب غرور و افتخار ملی بوده و موجبات سربلندی ایران اسلامی در حوزه‌های فناوری‌های سطح بالا را فراهم می‌آورد.

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی همچنین، با تبیین جایگاه پژوهشکده رانشگرهای فضایی، گفت: این پژوهشکده در آینده نزدیک به قطب فناوری فضایی در منطقه شمال‌غرب کشور تبدیل خواهد شد و قطعاً، پیمودن این راه با حمایت مسئولان استانی سریع‌تر میسر خواهد شد.

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی، پیشنهاد ایجاد و مدیریت زون فناوری فضایی در هفتمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی (Rinotex ۲۰۱۹) را مطرح و خاطر نشان کرد: این جشنواره و نمایشگاه برای ارائه ایده‌های فناورانه و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فضایی حائز اهمیت بوده و بسیار مفید خواهد بود.

در ادامه جلسه، اکبر فرزین مقدم، جانشین منطقه ویژه علم و فناوری ضمن استقبال از پیشنهاد ایجاد زون فناوری فضایی به‌عنوان یکی از زون‌های تخصصی هفتمین نمایشگاه مزبور، بهبود فضای کسب و کار دانش‌بنیان با رویکرد توسعه و تجاری‌سازی فناوری را از دلایل برگزاری نمایشگاه‌های فناوری و نوآوری ربع رشیدی دانست.

وی افزود: زیرساخت لازم برای توسعه اقتصاد دانش‌محور، ایجاد انگیزه در صنایع برای حرکت به سمت فناوری‌های نوین و کسب و کارهای با ارزش افزوده بالا، هماهنگی مراکز علمی و دانشگاهی برای حرکت در جهت ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین، ایجاد بستری پویا برای توسعه و هماهنگی مراکز علمی و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین ایجاد حلقه ارتباطی بین مراکز مختلف از ضرورت‌های وجود مناطق ویژه علم و فناوری در کشور است.

جانشین مدیریت منطقه ویژه علم و فناوری ریع رشیدی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری ادوار گذشته نمایشگاه خاطرنشان کرد: در ششمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (Rinotex ۲۰۱۸) تعداد ۱۶۱۲ طرح در چهار بخش ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و نیازمندی‌های فناورانه به نمایش درآمدند که از این میان، تعداد ۴۳۳ طرح از استان‌های دیگر کشور و ۱۱ طرح بین‌المللی شرکت داشتند.

بر اساس اعلام پژوهشگاه فضایی، هفتمین دوره نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی (Rinotex ۲۰۱۹) از تاریخ ۱۳ الی ۱۷ آبان سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا