بین الملل

دویچه بانک تحت بازرسی فدرال‌رزرو قرار گرفت

بزرگترین بانک چندملیتی آلمان، دویچه‌بانک، درحالی با چندین فرایند بازرسی در آمریکا روبرو شده است که یک بانک بزرگ آمریکایی هم درحال استفاده از این فرصت برای استخدام پرسنل بانک آلمانی می‌باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، بزرگترین بانک چندملیتی آلمان، دویچه‌بانک، درحالی با چندین فرایند بازرسی در آمریکا روبرو شده است که یک بانک بزرگ آمریکایی هم درحال استفاده از این فرصت برای استخدام پرسنل بانک آلمانی می‌باشد.

بانک مرکزی آمریکا از دویچه‌بانک خواسته است که در مورد طرح موسوم به «بانک بد» خود و تأثیر آن بر بازار آمریکا، توضیح دهد.

این بررسی درحالی مطرح شده است که آمریکا در حال انجام بازرسی فدرال دیگری در مورد اتهام التزام ضعیف دویچه‌بانک با استانداردهای جهانی پول‌شویی، می‌باشد.

این بازرسی‌ها جریان‌های مالی بانک آلمانی در طول دهه گذشته را مورد بررسی قرار داده‌اند.

تمرکز بررسی‌های فدرال‌رزرو اما بر روی طرح دویچه‌بانک، برای سازماندهی مجدد فعالیت‌های مالی و جداسازی دارایی‌های غیراصلی می‌باشد. این واحد جداگانه که در طرح دویچه‌بانک به آن «بانک بد» اطلاق شده است، قرار است موجب تقویت کارایی بانک آلمانی، از طریق جدا کردن دارایی‌های مورددار، بدهی‌ها و وام‌های بدون عملکرد، بشود.

مقامات آمریکایی بر این باورند که استراتژی «بانک بد» می‌تواند تثبیت سیستم مالی آمریکا را برعهده بزند، چراکه حجم دارایی‌های مورد نظر دویچه‌بانک به ده‌ها میلیارد دلار می‌رسد.

در طول ۵ سال گذشته، دویچه‌بانک سه بار در بازرسی‌های موسوم به «استرس تست» آمریکا، رد شده و ناچار به پرداخت جریمه‌های سنگینی، آن هم برای مقادیر مالی کوچک‌تر از این‌ها شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا