امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۵۰ میلیون یورو به طرح‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافت

گرمسار – رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه در سال جاری حجم پروژه‌های آبخیزداری بیش از دو برابر سال گذشته خواهد بود، گفت: ۱۵۰ میلیون یورو به این طرح‌ها اختصاص یافت.

همچنین بخوانید

خلیل آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در سال ۹۸ عملیات آبخیزداری در یک هزار نقطه از کشور اجرایی می‌شود، اظهار داشت: امسال ۱۵۰ میلیون یورو به طرح‌های آبخیزداری کشور اختصاص‌یافته است.

وی با اشاره به افزایش بیش از دو برابری حجم پروژه‌های آبخیزداری در سال ۹۸ نسبت به سال قبل بیان کرد: با اجرای این پروژه‌ها پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بالغ‌بر ۷۰۰ حوزه آبخیز در کشور سامان‌دهی شوند.

تقویت شاخص‌های محیط زیست‌

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه جلوگیری از سیل و خطرات آن، تغذیه قنات‌ها و چشمه‌ها و رونق تولید و کشاورزی در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: حفظ منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع اصلی‌ترین شاخصه حفظ محیط زیست است.

آقایی با تأکید بر لزوم حفظ و توسعه پوشش گیاهی در کشور، خاطرنشان کرد: با تحقق این هدف قطعاً محیط زیستی سالم برای آیندگان خواهیم داشت و این امر یکی از سیاست‌های جدی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به بارندگی‌های اخیر در سطح کشور تصریح کرد: شرایط پوشش گیاهی در جنگل‌ها و مراتع بهبودیافته است و درعین‌حال امکان توسعه و گسترش حریق نیز در کشور فراهم‌شده که نیازمند توجه جدی دولت برای مقابله با این خطر است.

راهکارهای مقابله با حریق

رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور همچنین گفت: همه تمهیدات لازم را برای مقابله با معضل حریق اندیشیده و در تمام استان‌ها جلسات مرتبط با حوادث غیرمترقبه برگزارشده است، همچنین مسئولان مرتبط در این راستا حضور فعالی دارند.

آقایی با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته نقاط حساس و حادثه‌خیز در حوزه حریق شناسایی‌شده است، تأکید کرد: تجهیزات انفرادی و گروهی در این نقاط مستقر و شرایط نقاط حساس شناسایی‌شده و همواره در حال رصد و بررسی مسئولان است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه تعداد آتش‌سوزی‌ها در مقایسه با سال گذشته افزایش‌یافته خسارت آن‌ها هم بسیار کم بوده و درمجموع تعداد آتش‌سوزی‌ها افزایش‌یافته اما میزان حریق محدود بوده و به‌سرعت خاموش شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی کمبود بالگرد برای کمک‌رسانی فوری هنگام آتش‌سوزی را یکی از مشکلات موجود در این عرصه برشمرد و گفت: در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم و اکنون تجهیزات انفرادی و گروهی و ماشین‌های آتش‌نشانی برای مقابله با حوادث احتمالی در تمام نقاط حادثه‌خیز پیش‌بینی‌شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا