بین الملل

وزیر انرژی سعودی: ایران تامین انرژی جهان را تهدید می‌کند

وزیر انرژی عربستان سعودی در اظهاراتی کینه‌توزانه از جامعه بین‌الملل خواست در مقابل تهدیدات ایران برای امنیت انرژی جهان، بایستند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، وزیر انرژی عربستان سعودی در اظهاراتی کینه‌توزانه از جامعه بین‌الملل خواست در مقابل تهدیدات ایران برای امنیت انرژی جهان، بایستند.

این مقام سعودی در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت: عربستان سعودی دارای ظرفیت ذخیره کافی برای جبران حذف صادرات نفت ایران توسط تحریم‌های آمریکا است، اما ریسکی بزرگ‌تر، پتانسیل درگیری در منطقه است.

الفالح در گفتگو با جان دیفتریوس، از سی‌ان‌ان بیزنس، گفت: من در مورد تهدید امنیت عرضه نفت خام از سوی بازیگران دولتی و غیردولتی، که مشاهده کردیم، نگران هستم.

او در این ارتباط به حمله اخیر به نفتکش‌ها اشاره کرد و ایران را مقصر آن معرفی کرد و گفت حملاتی که با پهپاد به تأسیسات انرژی سعودی انجام می‌شود از سوی عوامل ایران صورت می گیرد.

فالح گفت: این اقدامات عرضه جهانی انرژی را به خطر می‌اندازد. ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از قلمرو، دارایی‌ها، خطوط کشتی‌رانی خود انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم که امنیت انرژی جهان توسط هیچ رژیمی به گروگان گرفته نمی‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا