امور زیربناییراه و ساختمان

ارائه وام به مستأجران؛ اجاره بها را افزایش می دهد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه بازار اجاره هم تابع تورم و هم تابع قیمت مسکن است، گفت: قطعا راه برون رفت از وضعیت کنونی بازار اجاره، اقدامات رسانه ای و رویکردهای دستوری نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،سیدکمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تشدید مشکلات مستأجران در فصل تابستان، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی بازار مسکن دچار افزایش لجام گسیخته قیمت بوده و این مسئله عملا بر نرخ اجاره مسکن نیز اثر مستقیم گذاشته است.

قیمت اجاره مسکن با دستور وزارتخانه و بخشنامه کاهش پیدا نمی کند

سیدکمالدالدین شهریارینماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من قیمت اجاره مسکن با دستور وزارتخانه و بخشنامه کاهش پیدا نمی کند، از این رو اقتصاد عملی نیاز به رویکرد و اقدامات اقتصادی دارد، بنابراین تا زمانی که بر روی زمین فعالیتی صورت نگیرد، نمی توان به بهبود وضعیت امید چندانی داشت.

تشدید موج تقاضا برای اجاره‌نشینی با افزایش چشمگیر قیمت مسکن

وی گفت: در شرایط کنونی باید دید که آیا اقدام عملی برای کاهش قیمت اجاره انجام شده یا تنها رویکردهای دستوری انجام شده است، از این رو این موضوع واضح و مبرهن است که با بالا رفتن قیمت مسکن، تقاضا برای خرید خانه کم شده و در مقابل موج تقاضاها برای اجاره مسکن افزایش پیدا می کند.

شهریاری تصریح کرد: زمانی که تقاضا برای اجاره بالا می رود، آن زمان بازار خرید و فروش مسکن وارد رکود شده و قیمت ها در بازار اجاره تشدید می شود. بنابر این کسانی که تا قبل از گرانی ها، با سرمایه خود به دنبال خرید خانه بودند، امروز با آن سرمایه به دنبال رهن و اجاره مسکنی هستند.

بازار اجاره هم تابع تورم و هم تابع قیمت مسکن است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بازار اجاره هم تابع تورم و هم تابع قیمت مسکن است، گفت: قطعا راه برون رفت از وضعیت کنونی بازار اجاره، اقدامات رسانه ای و رویکردهای دستوری نیست.

ارائه وام به مستأجران؛ اجاره بها را افزایش می دهد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای تقویت سرمایه مالی مستأجران، گفت: دولت به دنبال ارائه تسهیلات به مستأجران برای کاهش فشارهای اقتصادی و مالی در این حوزه است، اما به نظر من این رویکرد موجب تحریک تقاضا در بازار اجاره و تشدید کننده نرخ اجاره بها باشد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا