امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کاهش مهاجرت روستایی در گرو اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: کاهش مهاجرت روستایی مستلزم توسعه و تقویت اشتغال روستایی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد امید در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: جمهوری اسلامی ایران در عرصه خدمت به روستائیان کارهای بزرگی در حوزه های مختلف بویژه زیرساختی انجام داده است.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه با تمامی این تلاش‌ها مهاجرت از روستا به شهر همچنان ادامه دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: مهاجرت روستایی آثار و تبعات منفی زیادی در بطن خود دارد که باید مانع گسترش این پدیده در جامعه شد.

وی افزود: جلوگیری از مهاجرت روستایی، کاهش جمعیت حاشیه نشینی شهرها، ناهنجاری های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر تحول جدی در زمینه اشتغال روستایی را می طلبد.

امید اظهارداشت: خوشبختانه بر این اساس یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: عملیات اجرایی طرح اشتغال روستایی از سال گذشته در سطح کشور کلید خورده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: اجرای صحیح و اصولی این طرح برکات زیادی به همراه خواهد داشت که کاهش نرخ بیکاری در جامعه روستایی، مهاجرت معکوس، تقویت تولیدی ملی، حفظ روستاها، کاهش جمعیت حاشیه نشینی شهرها، ناهنجاری های اجتماعی و غیره از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های گسترده ای در حوزه روستاهای کشور اعم ازبرق، آب، گاز، جاده، بهداشت، درمان، تلفن، اینترنت و بسیاری زیرساخت های دیگر انجام شده است.

امید ضمن اشاره به وجود ۳۸ هزار روستایی بالای ۲۰ خانوار در کشور گفت: تمامی این روستاها دارای آب، برق، بهداشت و مدرسه هستند.

وی افزود: هم اکنون ۸۵ و ۸۶ درصد از روستاهای کشور به ترتیب از نعمت «راه آسفالته» و «گاز » برخوردارند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهارداشت: ضریب نفوذ اینترنت در مناطق روستایی امروز بالای ۹۰ درصد است.

وی اضافه کرد: تمامی این خدمات از سوی ارگان ها، سازمان ها و وزارتخانه های مختلف در حال انجام است.

امید در ادامه یادآورشد: عمده هدف معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری پیگیری، اجرا و نظارت بر پروژه های مورد اجرا درروستا و مناطق محروم بوده و در واقع به عنوان مطالبه گر و محرک اصلی این جریانات عمل می کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا