تجارتصنعت، معدن، تجارت

صادرات ۲۵۰ میلیون دلار کالای ایرانی به عراق

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق از صادرات روزانه ۲۵۰ میلیون دلار به صورت میانگین به عراق طی صد روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حمید حسینی در همایش بزرگ فعالان اقتصادی ایران و عراق با اشاره به آمار تجارت صد روزه دو کشور، اظهار کرد: در صد روز گذشته ۲.۵ میلیارد دلار صادرات ایران به عراق بود و این یعنی روزانه ۲۵۰ میلیون دلار کالا از ایران به عراق صادر شده است که این آمار نشاندهنده رشد بیش از ۲۰ درصدی صادرات ایران به عراق نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق همکاری در حوزه صنعت و خدمات را مهمترین اولویت اتاق مشترک ایران و عراق دانست و افزود: امضاء توافقنامه ترانزیت و صدور مجدد کالا از عراق یکی دیگر از اولویت‌های کاری اتاق مشترک ایران و عراق است و علاوه بر آن پیگیر هستیم تا با همکاری بانک مرکزی عراق، از محل ارزهای صادراتی، کالاهای مورد نیاز را به کشورمان وارد کنیم.

وی با اشاره به خط اعتباری ۲۰۰ میلیون دلاری برای پیمانکاران ایرانی در عراق گفت: ما انتظار داریم دولت عراق مطالبات پیمانکاران ایرانی را پرداخت کند تا این خط اعتباری بتواند همچنان به کار خود ادامه دهد.

حسینی گفت: همچنین پیگیر هستیم تا اقدامات احتمالی اجرایی احداث دو شهرک صنعتی در دو منطقه اروند و پرویزخان به زودی آغاز شود.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق در پایان از سفیر عراق خواست تا هرچه سریعتر برای صدور ویزای بلندمدت جهت تجار ایرانی اقدام کند.

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا